رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران منصوب شد

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز چهارشنبه با صدور حکمی، دکتر علیرضا عشوری را به سمت «رئیس سازمان پژوهش های علمی وصنعتی ایران» منصوب کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در این حکم انتصاب خطاب به دکترعشوری آمده است:

با عنایت به تجارب ارزنده و تخصص جنابعالی در حوزه پژوهش های علمی و فناورانه، به موجب این حکم به سمت «رئیس سازمان پژوهش های علمی وصنعتی ایران» منصوب می شوید.

سازمان پژوهش های علمی وصنعتی ایران از مجموعه های پر افتخار کشور است که از سال های آغازین انقلاب شکوهمند اسلامی نقش مهمی را در توسعه پژوهش های کاربردی در کشور ایفا نموده است. در شرایط حاضر، از جنابعالی انتظار می رود ضمن تحقق بخشیدن به ماموریت های مندرج در اساسنامه سازمان، برای کسب جایگاه سازمان پیشتاز کشور در عرصه فناوری و نوآوری به نحو بایسته برنامه ریزی نمایید.

سازمان پژوهش های علمی وصنعتی ایران در تقویت نظام نوآوری کشور، ایجاد توانمندی برای تبدیل پژوهش های پایه به فناوری های کلیدی، تجاری سازی و توسعه ثروت ملی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بدین منظور بازسازی و توسعه نیروی انسانی پژوهشگر با انگیزه و شاداب، ایجاد نظام مالی و اداری پویا و چابک، و توسعه فضای کارگروهی از اهم وظایف جنابعالی است.

سازمان مذکور باید بازوی قدرتمند کشور برای آینده پژوهی علم و فناوری و اجرای طرح های مهم و راهبردی کشور باشد. به همین دلیل، ضمن هماهنگی با معاونت پژوهش و فناوری، تعامل سازنده با دیگر نهادهای علم و فناوری و دستگاه های اجرایی و همچنین همکاری و مشارکت با دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری در سرلوحه امور قرار دارد.

امید است با رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در حفظ بیت‌المال و اعمال سیاست‌های مؤثر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، پرهیز از تجمل‌گرایی، تقویت نظم و انضباط اداری و رعایت دقیق مقررات مالی و ارتقای علمی، فرهنگی و اجتماعی آن سازمان، نهایت کوشش و اهتمام خویش را به کار برید.

دکتر علیرضا عشوری متولد ۱۳۴۵ تهران و فارغ التحصیل دوره دکترای تخصصی رشته بایو کامپوزیت از دانشگاه UPM مالزی و در حال حاضر عضو هیئت علمی ( دانشیار) سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران می باشد.

وی تا کنون ۱۹ طرح تحقیقاتی، ۲ مورد ثبت اختراع، تالیف یک جلد کتاب و مشارکت در تهیه ۳ فصل از ۳ کتاب توسط انتشارات بین المللی را بر عهده داشته است.از دیگر فعالیت های علمی وی انتشار ۱۳۹ مقاله در نشریات بین المللی و علمی – پژوهشی و راهنمایی ۲۰ پایان نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی می باشد.

دکتر عشوری دارای افتخارات علمی از جمله پژوهشگر برتر کشور معرفی شده در سیزدهمین مراسم تقدیراز پژوهشگران و فناوران کشور در سال ۱۳۹۱، پژوهشگر برتر (رتبه نخست) سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در سال های ۸۹، ۹۱ و ۹۵ و عضو هیئت تحریریه ۶ نشریه معتبر داخلی و بین المللی می باشد.

وی پیش از این به مدت ۶ سال رئیس مرکز رشد واحدهای فناورسازمان پژوهش ها بوده و همچنین معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه فناوری های نوین سازمان پژوهش ها، مدیرکل دفتر مرکزی ارتباط با صنعت و مدیر تولید شرکت چوب و صنعت ایران از دیگر مسئولیت های وی می باشد.

202

کد خبر: 933267

وب گردی

وب گردی