از اعتراض مردم کازرون در میدان اصلی شهر تا استعفای شهردار کرج

اخبار مهم و پربازدید در بخش استان های کشور در هفته ای که گذشت را در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، اعتراض مردم کازرون نسبت به تقسیم این شهرستان، شهادت دو مرزبان در درگیری با گروهک تروریستی، شبهه در خصوص آمدن شهردار مشهد به تهران برای شهردار شدن، استعفای شهردار کرج و انتخاب سرپرست شهرداری، واکنش رئیس شورای شهر قم نسبت به موضوع افتتاح قهوه خانه در این شهر و برخی دیگر از اخبار در صدر اخبار این هفته استان ها قرار داشتند.

واکنش فرماندار کازرون به تجمع مردم این شهرستان

ابراهیم استوارمیمندی در رابطه با این تجمع به خبرنگار ایسکانیوز گفت: مردم شهرستان یکسری خواسته هایی دارند که اگر قرار است در کازرون اتفاقی بیفتد خواسته های ما هم باید مورد توجه قرار بگیرد.

سرپرست فرمانداری کازرون در رابطه با مهمترین خواسته مردم شهرستان گفت: درخواست مردم آن است تا کازرون به شهرستان ویژه و فرمانداری به فرمانداری ویژه تبدیل شود.

وی ادامه داد: درخواست دیگر مردم آن است تا دهستان دشت برم و دهستان انارستان هم به بخش مرکزی ملحق شوند.

yon.ir/UwvTz

درگیری در مرز «میرجاوه» و شهادت ۲ مرزبان

معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: شب گذشته نیروهای مرزبانی میرجاوه با اشرار و گروهک تروریستی درگیر شدند که در این عملیات 2 مرزبان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی خاطرنشان کرد: این درگیری در بخش مرزی ریگ ملک شهرستان میرجاوه میل ۸۹، حد فاصل پاسگاه چاه لشکر رخ داد.

yon.ir/d9vhs

شهردار مشهد جایگزین نجفی می شود؟

محمدرضا حیدری در حاشیه بیست‌ودومین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالار شهر برگزار شد، در پاسخ به ایسنا در واکنش به خبرهایی مبنی بر جایگزینی قاسم تقی‌زاده خامسی، شهردار مشهد با شهردار مستعفی تهران، اظهار کرد: از منظر شورای شهر مشهد آقای تقی‌زاده خامسی تعهدی چهارساله به ما دارند که به عنوان شهردار مشهد انجام وظیفه کنند و اگر خلاف این عمل شود خلف وعده و قراری است که با اعضای شورای شهر مشهد گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: لذا ما معتقدیم که در کشور چهره‌های توانمند و خدوم فراوانی وجود دارند و شورای شهر تهران اجازه دهند آقای تقی‌زاده خامسی همچنان در شهرداری مشهد انجام وظیفه کنند و از چهره‌های توانمند دیگر در شهرداری تهران استفاده کنند.

yon.ir/dwFgT

رئیس شورای شهر قم: چیزی به نام مجوز قهوه خانه وجود ندارد

عبدالله جلالی در رابطه با این موضوع در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: اماکنی که در قانون تعریف و مجوزهای قانونی را دریافت کرده اند اجازه فعالیت دارند.

وی ادامه داد: هر مرکز، موسسه یا مجموعه خدمات رسانی که در قانون تعریف شده و مجوزهای قانونی را گرفته می تواند در چارچوب مجوزهای قانونی اش فعالیت و دستگاه های مرتبط بر عملکردش نظارت داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: این مجوز تفاوتی ندارد که برای رستوران، هتل یا مرکز تجاری باشد؛ هر مکانی که براساس قانون نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته و اجازه فعالیت دارد ما آن را به رسمیت شناخته و دستگاه های نظارتی و مسوول باید بر عملکرد آن مکان نظارت داشته باشند.

yon.ir/cMEli

درخواست نماینده مردم سنقر از وزیر ارتباطات

سیدجواد حسینی کیا در رابطه با سفر وزیر ارتباطات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در سفری آقای جهرمی به استان کرمانشاه خواهند داشت پیگر این موضوع هستم تا وی در این سفر از شهرستان سنقر بازدید داشته باشند.

وی در رابطه با انتظارات مردم این شهرستان از وزیر ارتباطات گفت: اولین موضوع نسبت به بحث اینترنت پرسرعت در برخی از مناطق است، زیرا مردم نسبت به پایین بودن سرعت اینترنت گلایه دارند وضعیت اینترنت در این مناطق خیلی خوب نیست.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی افزود: دومین موضوع این است که مردم در شهرستان سنقر نسبت به نبود آنتن در خط ها و عدم آنتن دهی مناسب گلایه هایی دارند.

yon.ir/nlbp9

هنوز گزینه جدی برای تصدی شهرداری کرج مطرح نیست

محمد نبیونی درباره انتخاب سرپرست شهرداری کرج، اظهار کرد: طبق قانون، سرپرست شهرداری باید از میان کارکنان شاغل در این دستگاه انتخاب شود که طبق روال مرسوم این شخص از میانِ معاونین شهردار انتخاب می‌شود.

وی ادامه داد: در بررسی‌هایی که صورت گرفت دو گزینه نهایی آقایان احمدی پرگو و احمدی‌نژاد، از میان معاونین شهرداری برای سرپرستی انتخاب شدند که با رأی اعضای شورای اسلامی شهر محمدرضا احمدی‌نژاد به عنوان سرپرست انتخاب و معرفی شد.

وی با اشاره به مدت زمان مورد نیاز برای انتخاب شهردارجدید کرج افزود: بر اساس پیش بینی ها انتظار می‌رود ظرف دوره‌ای یک ماهه شورای اسلامی شهر برای انتخاب شهردار جدید کلانشهر کرج اقدام کند.

yon.ir/qa4JA

آسیب رسانی به خط انتقال آب به استان یزد قانون شکنی است

محمود زمانی قمی در مورد آب انتقالی به یزد،‌ اظهار کرد: آب انتقالی به استان یزد با عنایت به مقررات جاری و قانونی کشور در دهه ۶۰ و بعد از آن انجام و محقق شده و انتقال آب از منابع کوهرنگ به استان کاملا قانونی است.

وی افزود: طبیعی است که آسیب رساندن به این خط انتقالی و جریان قانونی خلاف مقررات و قانون شکنی است و تکلیف ما و همه دست اندرکاران با قانون شکنی روشن است.

رییس شورای تامین استان یزد با تاکید بر تامین امنیت خط انتقال آب به استان، گفت: حمله به خط انتقالی به هیچ وجه قابل قبول نیست، اینجانب موضوع را به مراجع مربوطه منتقل کرده ام و دراین رابطه پیگیر هستم. درحال حاضر موضع ما در حقیقت گرفتن خسارت از عناصری است که موجب این جریان شده‌اند.

yon.ir/xBjYF

هیچ اثری از پیکر کادر پرواز "تهران-یاسوج" یافت نشده است

عزیز فیلی در رابطه با این خبر به خبرنگار ایسکانیوز، گفت: هنوز هیچ اثری از افراد کادر پرواز یعنی خلبان و کمک خلبان هواپیمای ATR "تهران-یاسوج"یافت نشده است.

وی ادامه داد: تا کنون 60 نفر احراز هویت شده اند که پیکرهایشان از پیکر سالم تا قطعاتی از اعضای بدن پیدا شده است.

معاون استاندار افزود: وضعیت آب و هوا در این منطقه نامناسب است اما هنوز عملیات جست وجو برای پیدا کردن پیکرهای این حادثه تا آخرین لحظه ادامه خواهیم داد.

yon.ir/lMxtZ

تاکید شهرداران شیراز و درسدن آلمان بر گسترش همکاری‌ها

شهردار درسدن آلمان که همزمان با برگزاری رویداد هفته‌ی دانشگاه درسدن در دانشگاه شیراز به این شهر سفر کرده است، با شهردار شیراز دیدار و گفت و گو کرد.

شهردار شیراز در این دیدار گفت: شیراز در زمینه زیرساخت‌های فیبر نوری، جزو شهرهای پیشتاز کشور است و این می‌تواند زمینه تعاملات گسترده شهرداری این شهر با دیگر شهرهای جهان باشد.

حیدر اسکندرپور گفت: در حال حاضر در تدارک آماده کردن طرح جامع ترافیک برای شیراز هستیم و در نظر داریم با هوشمندسازی زیرساخت‌های کنترل ترافیک و نظارت بر ایمنی معابر، مشکلات این حوزه را برطرف کنیم که امیدوارم با توجه به پیشرفت‌های شهر درسدن در این زمینه بتوانیم با استفاده بهینه از تجربیات آن شهر، در زمینه پروژه‌های هوشمند سازی همکاری داشته باشیم.

yon.ir/8B6R5

مردم طرح ارومیه 2020 را به عنوان یک مطالبه مطرح کردند

رسول اصغرزاده، رئیس شورای شهر ارومیه در رابطه با این موضوع به خبرنگار ایسکانیوز، گفت: در شهر ارومیه برنامه ها و بسترهایی فراهم کرده ایم تا همپا با برنامه هایی که دولت در دست دارد برای طرح ارومیه 2020 در برخی از حوزه ها بهره برداری کنیم.

وی ادامه داد: طرحی پیشنهادی ارائه داده ایم تا سازمان کنفرانس اسلامی یا سایر سازمان های فرهنگی ملی و بین المللی در سال 2020 ورود پیدا کنند. این موضوع مقدمه ای است تا حتی اگر ارومیه به عنوان پایتخت گردشگری تا سال 2020 آماده نشد اما تا 5 سال آینده بتوان ارومیه را به عنوان پایتخت گردشگری در داخل و خارج کشور به مردم معرفی کنیم.

yon.ir/WGRWL

دلیل استعفا شهردار کرج از زبان رئیس شورای شهر/شورا هنوز تصمیمی درباره استعفا نگرفته است

محمد نبیونی در رابطه با دلیل استعفای شهردار کرج در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: آقای شهردار در جلسه ای که استعفای خود را اعلام کردند دلیل مشخصی را بیان نکردند.

وی ادامه داد: با توجه به این که تشخیصشان این بوده که هماهنگی لازم با مجموعه شورای شهر را ندارند و نگران هستند که این موضوع به حوزه مدیریت شهری و خدمات رسانی به مردم لطمه وارد کند درخواست استعفا کردند.

رئیس شورای کرج با بیان این که استعفای شهردار در جلسه شورای شهر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: در حال حاضر شورای شهر هیچ تصمیمی در رابطه با استعفا شهردار نگرفته است و در جلسه رسمی شورا این موضوع مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و جوانب مورد نظر و نقطه نظرات شورا به اطلاع مردم خواهد رسید.

yon.ir/HQYtr

ممنوعیت کشت برنج سیاست کاملا درستی است

قاسم سلیمانی دشتکی در رابطه با ممنوعیت کشت برنج در استان ها در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: ممنوعیت کشت برنج در برخی استان ها به دلیل مشکلات کم آبی و خشکسالی است، زیرا سفره های آب زیرزمینی به سرعت در حال تخلیه شدن است.

وی ادامه داد: از نظر من در بسیاری از شهرها و مناطق دیگر گندم هم نباید کاشته شود تا چاه ها دوباره زنده و سفره های زیرمینی بالاتر بیایند.

استاندار ایلام افزود: در گذشته سفره های زیرزمینی با 10-20 متر به آب می رسید اما اکنون باید چاه ها را تا 200-300 متر کند تا بتوان به آب رسید و آن آب باز هم شیرین نیست.

yon.ir/9XCNw

پیگیری جدی‌تر انتقال آب به یزد از سوی مسئولان

آیت‌الله «محمدرضا ناصری یزدی» در نشست فوق‌العاده‌ای که به منظور بررسی وضعیت آب استان یزد و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیران شرکت‌های آب و برق یزد در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد، با اشاره به اینکه مسئله آب اصلی‌ترین مسئله استان یزد است، اظهار کرد: امروزه وضعیت آب در استان یزد به ویژه برای شرب وضعیت خوبی نیست و بر اساس گزارش‌ها، استفاده از آب انتقالی اهمیت بسیار زیادی دارد .

وی با اشاره به مشکلاتی که برای بحث آب یزد ایجاد شده، افزود: در این زمینه دو موضوع باید حتما مورد بررسی قرار گیرد که نکته اول مربوط به بحث آب یزد و مسئله بعد در ارتباط با لزوم تمهید اقداماتی برای پیشگیری از ایجاد چنین مشکلاتی در آینده است .

yon.ir/PdGGR

901/900

کد خبر: 933294

وب گردی

وب گردی