سفر اعضای کمیسیون عمران به استان خوزستان/ مردم خوزستان دارای سند مالکیت می‌شوند

جمعی از اعضای کمیسیون عمران مجلس برای بازدید از پروژه‌های عمرانی و همچنین بافت‌های فرسووده خوزستان به این استان سفر کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی صبح امروز پنج شنبه (30 فروردین ماه 97) به همراه برخی معاونان وزارت راه و شهرسازی در استان خوزستان حضور یافتند.

اعضا در ابتدا بازدیدی از پروژه‌های حوزه عمرانی به ویژه بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی این استان داشتند.

با توجه به اینکه بنادر رامشیر بیش از 4 هزار واحد مسکونی دارد، قبلاً با توجه به اینکه اسناد منازلشان به نام اوقاف زده شده بود، مردم فاقد سند منازل خود بودند، حال با پیگیری اوقاف، مجلس و موافقت دفتر رهبر معظم انقلاب، اسناد به مردم واگذار خواهد شد؛ یعنی پس از صد سال مردم صاحب سند منازل و املاک‌شان خواهند شد.

نمایندگان کمیسیون عمران نیز امروز اسناد این املاک را به صورت نمادین به مردم اهدا خواهند کرد، همچنین در این بین قرار است در مسیر جاده‌های خوزستان بازدیدی نسبت به بافت‌های فرسوده داشته باشند و از پروژه‌های عمرانی این استان بازدید کنند.

عصر امروز نیز با حضور استاندار، شهردار و شورای شهر و برخی مسئولان اهواز قرار است از بافت‌های فرسوده اهواز و حاشیه‌نشینی در این شهر بازدیدی به عمل آید و سپس نشستی در تهران در کمیسیون عمران برگزار شود و طی آن، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وزیر کشور در خصوص مسائل و مشکلات مختلف اهواز بحث و تبادل‌نظری داشته باشند.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با فارس این خبر را تایید کرد.

301

کد خبر: 933336

وب گردی

وب گردی