عملیات آزادسازی رقه این شهر را به ویرانه تبدیل کرد

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد ضمن انتقاد از نحوه انجام عملیات سال گذشته ائتلاف به رهبری آمریکا در رقه گفت که رقه تبدیل به خرابه شده و حتی یک بیمارستان نیز قابل استفاده نیست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از راشاتودی، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت این سازمان که به درخواست کشورش و برای بررسی عملیات سال گذشته ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در رقه برگزار شده بود با انتقاد از نحوه انجام این عملیات، گفت: رقه تبدیل به خرابه شده است. هیچ خانه‌ای سالم نمانده و هنوز هم هزاران جسد زیر آوار دفن شده‌اند. هر روز افرادی به دلیل انفجار مین در رقه کشته می‌شوند. مردم دسترسی به برق، آب و مایحتاج اولیه زندگی ندارند. حتی یک بیمارستان نیز در رقه قابل استفاده نیست.

نبنزیا افزود: کسی متوجه نشد که سال گذشته چه اتفاقی در رقه افتاد و سازمان ملل با فشار روسیه یک گروه تحقیقاتی را برای ارزیابی کمک‌های بشردوستانه به این منطقه فرستاد.

از سوی دیگر کلی کری، معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل با رد اظهارات نماینده روسیه درباره رقه گفت: در جریان عملیات ضد داعش در رقه، غیر نظامیان از تمامی محلات تخلیه شدند.

وی افزود: کاروان‌های بشردوستانه سازمان ملل همواره می‌توانند وارد رقه و روکبان شوند. آمریکا آماده همکاری در ارسال کمک ها به رقه است.

کد خبر: 933345

وب گردی

وب گردی