حمله به سوریه برای روحیه دادن به تروریست های شکست خورده صورت گرفت /  قابل اعتماد نبودن آمریکا و غرب درسی بزرگ برای مسئولان

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه گفت: مسئولان تا جایی که امکان عملی آن وجود دارد و روابط جهانی اجازه می دهد به لحاظ سیاسی و امنیتی و اقتصادی تکیه بر این دولت ها نکنند، به دلیل اینکه اینها اصلا قابل اعتماد نیستند و هیچ وقت به قوانین جهانی احترام نمی گذاشتند.

حجت الاسلام دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با ایسکانیوز در خصوص حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه گفت: این حمله موشکی یک حرکت کاملا از سر استیصال و نشانگر یک شکست جدی بود که دو سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه بر خلاف همه مقررات جهانی و خارج از چهارچوب شورای امنیت به آن دست زدند؛ البته این حمله خیلی سطحی و از روی ترس برای روحیه دادن به تروریست های شکست خورده در سوریه صورت گرفت.

وی افزود: انتظار این است بر اساس همین اتفاقی که افتاده است که بیانگر یک منطق زور در روابط و عرصه بین المللی بود و تمام مسئولین این حرکت را تجزیه و تحلیل دقیق کنند که اینها کشورهایی نیستند که بشود به آنها اعتماد کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به غیرقابل اعتماد بودن آمریکا، انگلیس و فرانسه گفت: اینها هر وقت منافعشان و جنبه استکباری شان به خطر بیافتد بدون توجه به قوانین بین المللی دست به این کارها می زنند.

وی ادامه داد: از نظر مسئولین جمهوری اسلامی این حمله موشکی به سوریه هم از ناحیه دولت و هم از ناحیه وزارت خارجه به شدت محکوم شده است و مقام معظم رهبری این اتفاق را یک جنایت بزرگ خواندند و انتظار این است که صرف محکوم کردن لفظی نباشد، بلکه در عمل هم مسئولان دولت و مسئولان جمهوری اسلامی نسبت به این کشورها بصورت عملی برخورد و مقابله کنند.

کلانتری در پایان با اشاره به غیر قابل اعتماد بودن آمریکایی ها و غربی ها تصریح کرد: مسئولان تا جایی که امکان عملی آن وجود دارد و روابط جهانی اجازه می دهد به لحاظ سیاسی و امنیتی و اقتصادی تکیه بر این دولت ها نکنند، به دلیل اینکه اینها اصلا قابل اعتماد نیستند و هیچ وقت به قوانین جهانی احترام نمی گذاشتند.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 933378

وب گردی

وب گردی