اثر گروه بادزنگ در لیست پرفروش ترین آلبوم ها/«چارتار» بازهم در رتبه اول فروش

آلبوم موسیقی «دریاکجاست؟» اثر گروه چارتار در جایگاه نخست پرفروش ترین آلبوم موسیقی هفته گذشته قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، پس از گذشت چند هفته متوالی، اثر گروه چارتار به نام «دریا کجاست؟» همچنان در صدر پرفروش ترین آلبوم های موسیقی هفته گذشته قرار گرفت.

این گروه پس از آلبوم های «باران تویی» و «جاده میرقصد» ، «آلبوم دریا کجاست» را منتشر کردند که در واقع سومین آلبوم رسمی چارتار است.

«باران کجاست؟» ده قطعه با نام های « آغوش »، « دور »، «هجرت »، «دریا کجاست»، «برگرد»، «بنویس»، «غروب»، «تردید رفتن»، «چشم بی برابر» و «خلق» دارد.

این گروه تلفیقی در سال نود تشکیل شد و موسیقی الکترونیک و آواز سنتی را با هم ترکیب کرد.

چهار عضو اصلی این گروه آرمان گرشاسبی (خواننده )، آرش فتحی (آهنگساز )، احسان حائری (ترانه‌سرا)، آیین احمدی‌فر تنظیم‌کننده هستند.

«دو مایل مانده به مریخ» آلبومی با نوازندگی پیانوی «آرش فلاحی» است که در قالب ۱۰ قطعه بی کلام به عناوین «بی نهایت»، «دو مایل مانده به مریخ»، «تو»، «اقیانوس»، «مرجان»، «فانوس»، «خیابان»، «پیاده رو»، «برو» و «دنیای موازی»، در سبک‌های کلاسیک، پاپ و نیوایج به اجرا در آمده است.

این آلبوم که هفته گذشته جایگاه سوم پرفروش ها را در اختیار داشت، این هفته توانست در رتبه دوم آلبوم های پرفروش هفته قرار گیرد.

با وجود اینکه در این آلبوم فلاحی گاه به نوکتورن نزدیک می‌شود و گاه به آثار پاپ کلاسیک اما در بیشتر قطعات این اثر حال و هوای ایرانی نیز احساس می شود.

«کلاغ سفید» اثر گروه دال سومین آلبوم موسیقی هفته گذشته شد.

این اثر به عنوان دومین آلبوم رسمی گروه شناخته می شود و هشت قطعه با نام‌های «کلاغ سفید»، «زمستان»، «فصل آخر»، «سرزمین ما»، «روزهای آخر اسفند»، «آبی بیکران»، «نیمه خاموش» و «شبیه یک رویا» دارد.

آهنگسازی قطعات توسط شایان شکرآبی انجام شده و ترانه سرا غزل مهدوی است. امین هدایت، میلاد سعدی و یزدان بهمنی نیز سایز همراهان گروه دال هستند. میلاد درخشانی نیز در قطعه نیمه خاموش با گروه همکاری کرده و در نقش خواننده و نوازنده عود ظاهر شده است.

آلبوم «دره خاموش» اثری از گروه بادزنگ است که پس از «دریاکجاست»، «دو مایل مانده به مریخ» و «کلاغ سفید»، رتبه چهارم پرفروش ترین آلبوم های موسیقی هفته گذشته را از آن خود کرد.

این مجموعه شامل هفت ترانه از علیرضا احمدزاده آهنگساز و نوازنده سازهای کلاویه‌ای است که با همکاری مسعود فیاض‌زاده نوازنده گیتار، باس و درام ماشین، تنظیم و ضبط شد.

«دره خاموش» شامل هفت آهنگ با نام های «یک قدم تا ستاره»، «مسیر بادهای بزرگ»، «چشم انداز»، «خونه من»، «ماهی و قلاب»، «پر گیر و دار» و «یک تکه از سودا» دارد.

این گروه مشهدی اردیبهشت ماه 1395 اولین آلبوم رسمی خود به نام «دنیای ناتموم» را به بازار عرضه کرده بود، در فضای مجازی مورد استقبال مردم قرار گرفت اما به دلیل پخش ضعیف آهنگ ها در بازار کمتر شناخته شد.

503

کد خبر: 933471

وب گردی

وب گردی