مافیای مالی مانع حذف کنکور / دولت درخصوص حذف کنکور تخلف کرده است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن رد نکردن نقش کلاس‌‌های کنکور در اجرا نشدن قانون حذف کنکور، بر ضرورت رسیدگی به تخلف وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم در این خصوص تاکید کرد.

به گزارش ایبسکانیوز، علیرضا سلیمی از سیاست‌ها و برنامه‌های وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش در حذف نکردن کنکور انتقاد کرد و گفت: وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش، قانون مصوب مجلس مبنی بر حذف کنکور تا پایان سال 97 را اجرا نکرد‌ه‌‌اند که وزرای این دو وزارتخانه باید نسبت به این بی قانونی، پاسخگو باشند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با تأکید بر اینکه مجلس از سال 1390 مصوب کرده که کنکور باید از چرخه آموزش کشور، حذف شود، اظهار داشت: پس از گذشت قریب به 7 سال، هنوز قانون حذف کنکور اجرا نشده و مدام بین وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش در حال رفت و برگشت است و معلوم نیست چرا این دو وزارتخانه برای حذف کنکور تعلل می‌کنند.

سلیمی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه سازوکارهای حذف کنکور تا پایان سال 97، در حال تدوین است؛ اضافه کرد: غالبا حرف زیاد زده می‌شود اما قانون را اجرا نمی‌کنند؛کمیسیون آموزش مجلس بارها با وزرای آموزش و پرورش و علوم پیرامون حذف کنکور جلسه داشته و آنها هم گفته‌اند که برای اجرای قانون فشار وارد می‌کنند، اما تاکنون قانون اجرا نشده است.

این نماینده مجلس به نقش کلاس‌های کنکور در اجرا نشدن قانون حذف کنکور اشاره کرد و ضمن اینکه آن را بی‌تأثیر ندانست، گفت: ما شاهد هستیم که مافیایی در حوزه مالی کلاس‌های کنکور شکل گرفته که مانع اجرای قانون برای حذف کنکور شده است؛ این کلاس‌‌ها ده‌ها میلیارد تومان چرخش مالی دارند که در جلوگیری از اجرای قانون بی‌تأثیر نیست.

وی از صداوسیما هم به عنوان رسانه‌ای فراگیر و ملی خواست که در تبلیغ کلاس‌های کنکور دقت لازم را داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطرنشان کرد: دولت و به خصوص وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، نسبت به اجرای قانون درباره حذف کنکور از چرخه آموزش کشور تخلف کرده‌اند که باید رسیدگی شود.

203

کد خبر: 933527

وب گردی

وب گردی