سقوط بالگردهای نفتی ۳ تایی شد/  زنگنه: نظارت بر عملیات‌های پروازی افزایش یابد

پس از سه اتفاق دردناک سقوط بالگرد تحت اجاره شرکت های نفتی زیر مجموعه وزارت نفت، وزیر نفت بر ضرورت افزایش نظارت بر عملیات‌های پروازی تأکید کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ شامگاه 24 تیرماه سال 94 بود که یک فروند بالگرد مربوط به شرکت نفت فلات قاره که از سکوی ابوذر یک مصدوم را به بوشهر انتقال می داد، در آبهای خلیج فارس در نزدیکی جزیره خارگ سقوط کرد و سرنشینان آن کشته شدند.

دومین حادثه مشابه در بامداد هفتم آذرماه سال 95 بود که یک فروند بالگرد MI17 که در اختیار مأموریت‌های شرکت نفت خزر بود برای نجات یکی از کارکنان این شرکت که دچار عارضه قلبی شده بود، برای امدادرسانی به سکوی نیمه‌شناور امیرکبیر واقع در 20 کیلومتری بندر امیرآباد استان مازندران اعزام شد. این بالگرد پس از سوار کردن بیمار مدت کوتاهی پس از برخاستن از سکو در مسیر ساحل دچار سانحه شده در دریای خزر سقوط کرد و پنج سرنشین آن کشته شدند.

اتفاقی مشابه در روزهای اخیر رخ داد. شامگاه 28 فروردین ماه 97، یک فروند بالگرد بل212 مربوط به شرکت پیمانکار که در اجاره نفت فلات قاره ایران بوده است، از سکوی رسالت در محدوده منطقه لاوان به‌منظور انتقال یک بیمار سکته قلبی برای مداوا به‌سمت منطقه کیش پرواز کرده بود که چهار دقیقه پس از پرواز، دچار سانحه شد و در ابهای خلیج فارس سقوط کرد. در این سانحه نیز برخی از سرنشینان بلگرد کشته شدند.

بیژن زنگنه وزیر نفت چهارشنبه 29 فروردین ماه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه اخیر گفت: پس از آن‌که یکی از کارکنان ما روی سکوی رسالت دچار ­سکته شد بالگرد بل 212 به محل سکو اعزام شد، اما متاسفانه به دلیل نامعلومی سقوط کرد.

او افزود: امدادگران بلافاصله سه تن را در آب پیدا کردند، اما متاسفانه بیمار، پزشکیار و همراهش فوت کردند و هنوز خبری از 2 نفر دیگر در دست نیست.

وزیر نفت با تاکید بر اجاره‌ای بودن این بالگرد که متعلق به یک شرکت حرفه‌ای باسابقه خصوصی سازی شده است، تصریح کرد: ایمنی پروازها به عهده شرکت‌هاست که باید موارد ایمنی را به خوبی و دقیق رعایت کنند.

او افزود: به‌نظر می‌رسد با توجه به حوادث اخیر و تعدد پروازهای وزارت نفت، لازم باشد از طریق بنگاه‌هایی معتبر به‌طور مستقیم بر کیفیت و ایمنی نظارت را اعمال کنیم.

وزیر نفت گفت: پس از سقوط بالگرد اجاره‌ای متعلق به سپاه در دریای خزر و بالگردی دیگر در جزیره خارک این سومین حادثه سقوط در سال‌های اخیر بوده است.

حال پس از سه اتفاق دردناک سقوط بالگرد تحت اجاره شرکت های نفتی زیر مجموعه وزارت نفت، وزیر نفت بر ضرورت افزایش نظارت بر عملیات‌های پروازی تأکید کرده است.

منبع: تسنیم

401

کد خبر: 933585

وب گردی

وب گردی