فرانکو نرو:  جای سفر به ایران در میان سفرهایم خالی بود/ تنها بازیگری هستم که پرسوناژهای ۳۰ ملیت مختلف را بازی کرده ام

بازیگر ایتالیایی گفت: از اینکه در تهران هستم بسیار خوشحالم، من تا کنون به بیش از ۱۰۰ کشوردر دنیا سفر کردم و با اطمینان می گویم جای سفر به ایران در میان سفرهایم خالی بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، فرانکو نرو در دومین نشست مطبوعاتی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر که در محل «گذر اجتماعات» با حضور اهالی رسانه و علاقمندان و رضا میرکریمی دبیر جشنواره، رضا کیانیان رییس کاخ جشنواره و فاطمه معتمدآریا برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر در یک فیلم بازی می کنم که بخشی از آن در ایتالیا و بخش دیگرش در کوبا فیلمبرداری می شود. فیلمبرداری در ایتالیا انجام شده و هفته آینده برای ادامه فیلم به کوبا خواهیم رفت.

وی در ادامه درباره فعالیت های هنری خود، گفت: همیشه سعی کردم پر کار باشم به همین دلیل خودم را خوش شانس می دانم. در این سال ها بیشتر از 220 فیلم را در کارنامه خود داشته ام. حتی با اطمینان می گویم که در سال های اخیر بیش از پیش فعالیت می کنم بطور مثال در سال 2017 سه فیلم آمریکایی، دو فیلم انگلیسی و یک فیلم بوداپیست و ایتالیایی را کار کرده ام.

این بازیگر ایتالیایی همچنین درباره بازی خود در فیلم معروف «جانگو»، افزود: در فیلم های بسیاری بازی کردم اما هنوز در تمام دنیا بازی من در فیلم «جانگو» را به خاطر می آورند. جالب است بدانید جان سیلز قصد دارد فیلمی با نام «جانگو زنده است» بسازد که فیلمنامه و کارگردان فیلم هم خودش است.

نرو ادامه داد: در ۲۵ سال اخیر ۹۰ درصد از فیلم هایی که برای بازی پذیرفته ام، خارج از ایتالیا ساخته شده اند. آدم کنجکاوی هستم به همین دلیل هر کشوری برای بازی در فیلم هایشان به من پیشنهاد می دهد، می پذیرم. سوئد، آلمان، روسیه، جمهوری چک، یوگسلاوی، انگلیس، آمریکا و… از جمله کشورهایی هستند که در سینمای آنها بازی کرده ام.

وی درباره روند فیلمسازی در ایتالیا، گفت: در ایتالیا روند فیلمسازی متفاوت است. کارگردان فیلمنامه خود را پیش تهیه کننده می برد و داستان را برای او بازی می کند تا احساسات تهیه کننده را برانگیزد. در همان جلسه برخی بازیگران را هم انتخاب می کنند و مانع از پذیرفتن پاره ای دیگر می شوند.

این بازیگر افزود: فیلمبرداری فیلم در ایتالیا نظم و ترتیب سینمای آمریکا را ندارد اما به صورت حیرت آوری همه کارها با برنامه ریزی انجام می شود.

نرو خاطر نشان کرد: لارنس اولیویر را می توانم الگوی خود بدانم، هنگامی که در یک فیلم با او همبازی شدم ، ریسک پذیری را به جای بازی در نقش های قهرمان فیلم به من پیشنهاد کرد. او به من گفت که باید مسیر سخت تری را انتخاب کنم تا در طولانی مدت به شهرت بیشتری برسم.با توجه به توصیه اش سعی کردم تمام سبک های مختلف بازیگری را بکار گیرم و در حال حاضر تنها بازیگری هستم که پرسوناژهای ۳۰ ملیت مختلف را بازی کرده ام.

503

کد خبر: 933622

وب گردی

وب گردی