کره شمالی پایان رسمی آزمایشات هسته ای خود را اعلام کرد

رهبر کره شمالی اعلام کرد که برنامه های هسته ای خود را تعلیق می کند و محل آزمایشات هسته ای خود در شمال کشورش را خواهد بست. سخنانی که باعث عکس العمل ترامپ در توییتر شد و وی از اشتیاق خود برای دیدار با رهبر این کشور خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، طبق خبرهای منتشر شده در اوایل روز شنبه، ارتش کره شمالی آزمایشات هسته ای خود را از 21 آوریل(1 اردیبهشت) متوقف خواهد کرد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی،گفت که به منظور اثبات گفته های خود، سایت آزمایشی Punggye-ri، که تنها مرکز آزمایشی هسته ای شناخته شده در کره شمالی است را خواهد بست.

کیم روز جمعه در جلسه حزب کارگران کره گفت: تسلیحات هسته ای و آزمایشات پیونگ یانگ تکمیل شده است و دیگر انجام آزمایشات هسته ای بیشتر یا تست راه اندازی موشک های میان و بلند برد لازم نیست.

کیم همچنین یادآور شد: "پیونگ یانگ" به تلاش های بین المللی برای متوقف کردن آزمایشات هسته ای ادامه خواهد داد.

وی وعده داده که سلاح های هسته ای این کشور تنها زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که از بیرون مورد حمله قرار گیرد وی این اطمینان را داد که فناوری هسته ای و سلاح آن به اشخاص ثالث تحویل داده نخواهد شد.

در پی تصمیم تعلیق برنامه‌ هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی، دونالد ترامپ توییت کرد: کره‌شمالی با تعلیق تمامی آزمایش‌های هسته‌ای اصلی خود موافقت کرد. این خبر بسیار خوب برای کره‌شمالی،‌ جهان و یک پیشرفت بزرگ است! اکنون مشتاقانه منتظر نشست با کیم جونگ اون هستم.

کره‌جنوبی نیز با استقبال از این اعلام پیونگ‌یانگ آن را زمینه ساز شرایطی مثبت برای موفقیت برگزاری نشست سران دو کره و اجلاس سران کره‌شمالی و آمریکا دانست.

کد خبر: 933647

وب گردی

وب گردی