بررسی وضعیت هوای تهران دراولین ماه از بهار/ فروردین 96 پاک تر بود

بررسی های وضعیت کیفی هوای تهران در فروردین ماه نشان می دهد ماه گذشته پایتخت نشینان در 3 روز پاک و 22 روز سالم را تجربه کرده اند.همچنین وضعیت هوا 6 روز برای گروه های حساس جامعه در شرایط ناسالم قرار داشت.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، با یک چشم بر هم زدن یک ماه از فصل بهار گذشت و فروردین جای خود را به اردیبهشت داد. بیشتر پایتخت نشینان در ایام نوروز به تعطیلات رفتند و حجم خودروهای شهر تهران کاهش داشت در نتیجه کیفیت هوای تهران بهبود یافت، البته نمی توان بارش باران را از قلم انداخت، بارش چند روز اخیر در تهران دل آسمان را باز کرد و باعث بهبود کیفیت هوای پایتخت شد.

بررسی ها نشان می دهد هوای تهران در آخرین هفته فروردین ماه تنها یک روز برای گروه های حساس جامعه ناسالم بود و بقیه روزها در وضعیت سالم قرار داشت. ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در روز چهارشنبه 29 فروردین با میزان 107 در بیشترین میزان و در روز یکشنبه 26 فروردین ماه با میزان 51 در کمترین حالت خود قرار داشت.

بررسی وضعیت کیفی هوا در فروردین ماه 97

نمودار زیر بیانگر وضعیت کیفی هوای پایتخت از ابتدای فروردین تا کنون است:

بررسی های وضعیت کیفی هوای تهران در فروردین ماه نشان می دهد ماه گذشته پایتخت نشینان در 3 روز پاک نفس کشیده و 22 روز سالم را تجربه کرده اند.همچنین وضعیت هوا 6 روز برای گروه های حساس جامعه در شرایط ناسالم قرار داشت.

وضعیت کیفی هوا در روزهای سوم، شانزدهم و بیست و دوم فروردین ماه به ترتیب با میزان 45، 49 و 44 در پاک ترین وضعیت قرار داشته است همچنین شاخص کیفی هوا در روزهای چهارم، پنجم ، نهم، دهم ، یازدهم و بیست و نهم فروردین ماه در شرایط ناسالم برای گروهای حساس جامعه بوده است.گفتنی است وضعیت کیفی هوا در باقی روزها سالم بوده است.

این درحالی است که میزان روزهای پاک، سالم و ناسالم برای گروه های حساس جامعه در فروردین سال گذشته، 9، 18 و 4 روز بوده است.

شاخص آنلاین

نقشه زیر بیانگر شاخص آنلاین هوای پایتخت در ساعت 12 اولین روز اردیبهشت ماه است:

بررسی ها نشان می دهد در ساعت 12 اولین روز اردیبهشت 3 ایستگاه در وضعیت پاک، 5 ایستگاه در شرایط سالم و باقی ایستگاه ها در شرایط ناسالم قرار دارند.

701

کد خبر: 933670

وب گردی

وب گردی