دکتر ولایتی : قرآن کریم مروارید یگانه عالم خلقت است

مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب گفت:امیدواریم این جلسه به برکت قرآن کریم بتواند منشأ خدمات بزرگی باشد و در سایه تعالیم قرآن کریم و اهل بیت (ع) در آینده نه‌چندان دور شاهد پیروزی امت اسلامی باشیم.

دکتر علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب درافتتاحیه سی و پنجمین مسابقاتبین المللی قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز به ظرفیت های تمدن اسلامی و بیداری مسلمانان جهان با استفاده از نقش هدایتگری قرآن گفت: فرهنگ اسلامی، زیربنا و اساس تمدن اسلامی است، البته بین فرهنگ و تمدن تفاوت‌هایی وجود دارد. فرهنگ، سرمایۀ معنوی یا تبلور معنویات یک قوم است و تمدن، تبلور مادی آن فرهنگ است که به شکل علم، تکنولوژی و مدرنیّته بروز می­ کند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: تمدن اسلامی چیزی بود که سال ها از سوی غربی ها انکار می شد، اسلام نه تنها دین رأفت و مهربانی است بلکه دین مقاومت و اقتدار است و بیداری مسلمان از برکات اسلام و قرآن است و جوانان و دانشجویان ما با بهره گیری از توصیه های قرآن در همه جوانب زندگی می توانند مشی و راه درست از غلط را از هم تشخیص دهند.

دکتر ولایتی در پایان با تاکید بر اینکه هیچ موضوعی نیست که قرآن از آن فروگذار کرده باشد و خلاف صحبت‌های قرآن ثابت نشده است افزود: قرآن کریم مروارید یگانه عالم خلقت است که پیامبر گرانقدر اسلام(ص) برای ما به یادگار گذاشته اند و تمام موضوعات در آن مطابق با واقعیت و علم روز است ضمن آنکه قرآن کتاب پزشکی و یا نجوم نیست اما اگر در رابطه با علوم مختلف صحبت کرده است تمام آن‌ها واقعیت دارند.

خبرنگار :اکرم جدیدی ممتاز

705

کد خبر: 933717

وب گردی

وب گردی