بیرانوند: هیچ‌کدام از دوپینگی‌ها در اردوی تیم ملی نبودند/ نباید مسئولیت هر که در خانه‌اش اشتباه کرد را به گردن ما انداخت/ اگر غفلت کنیم، دوپینگی‌ها بیشتر می‌شوند

دبیر فدراسیون وزنه برداری گفت: هیچ کدام از 3 ورزشکار در اردوی تیم ملی حضور نداشتند و در مسابقات قهرمانی کشوری و لیگ داخلی بود که دوپینگ‌شان مثبت اعلام شد.

محسن بیرانوند در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز در خصوص محرومیت 3 وزنه بردار ایران به دلیل دوپینگ اظهار داشت: هیچ کدام از این 3 ورزشکار در اردوی تیم ملی حضور نداشتند و در مسابقات قهرمانی کشوری و لیگ داخلی بود که دوپینگ‌شان مثبت اعلام شد. در واقع دوپینگ آنها در جایی رخ نداده که فدراسیون وزنه برداری، نظارت داشته باشد. این افراد در خانه، هیأت و شهر خودشان تمرین کرده و در لیگ کشور و مسابقات قهرمانی کشوری شرکت کردند.

وی ادامه داد: ما در راستای مبارزه با دوپینگ حرکت می کنیم، نادو (ستاد ملی مبارزه با دوپینگ) نیز این اجازه را دارد که از تمام ورزشکاران حاضز در مسابقات، آزمایش دوپینگ بگیرد. از وزنه برداران زیادی از جمله این 3 نفر تست دوپینگ گرفته شد و احتمال دارد باز هم نمونه دوپینگی، مثبت اعلام شود.

دبیر فدراسیون وزنه برداری تصریح کرد: نباید مسئولیت هر کسی که در خانه خود اشتباهی مرتکب می شود را به گردن ما انداخت. متأسفانه اشتباهی از سوی رسانه ها رخ داده و همه فدراسیون وزنه برداری و مدیریت علی مرادی را می کوبند که دوپینگ 3 ورزشکار در زمان مرادی، مثبت اعلام شده است. ما در مسابقات لیگ و قهرمانی کشور از همه تست دوپینگ می گیریم، سفت و سخت هم پایش ایستاده ایم و هزینه نیز می کنیم. لازم باشد درخواست می کنیم هیچ گونه تخفیفی در محرومیت ها اعمال نکنند و این اتفاق بیفتد چون اگر این کار را انجام دهیم، قطعا در مسابقات بین المللی، کار راحت تری خواهیم داشت و در این مسابقات، قربانی نخواهیم داد.

بیرانوند خاطرنشان کرد: اگر ما غفلت کنیم و شل بگیریم، قطعا تعداد نمونه های دوپینگ ما در مسابقات بین المللی، بیشتر خواهد شد. ما سعی در پیشگیری داریم اما این پیشگیری، هزینه دارد. ورزشکار باید بداند در شهر و خانه خود نمی تواند دارو استفاده کند، ما باید این مبارزه را از داخل باشگاه های شهرستانی به وسیله آموزش شروع کنیم چون سرچشمه از آنجاست، اگر سرچشمه را ببندیم، ان شاءالله بقیه مشکلات نیز حل می شود.

وی در پایان گفت: شرایط تیم ملی بسیار عالی است و بچه ها تمرینات خود را به صورت شبانه روزی ادامه می دهند. امشب (شنبه) ورزشکاران ما به مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا در ازبکستان اعزام خواهند شد و ان شاءالله با دست پر نیز برمی گردند. با توجه به اینکه مسابقات جوانان جهان نزدیک است و 15 تیر ماه برگزار می شود، نخواستیم تمام داشته های‌مان را به آسیا اعزام کنیم و برخی از نفرات اصلی در تهران تمرین می کنند تا برای مسابقات جهانی آماده شوند.

602

کد خبر: 933784

وب گردی

وب گردی