نفس های آخر تلگرام در ایران

در  عصر ارتباطات وقتی که صحبت از پل ارتباطی به میان می آید، اولین گزینه در دسترس همگان، گوشی های هوشمند و قابلیت های آن هاست. بدون شک تلگرام نزد ایرانیان محبوب است اما بیشتر از آنکه مفید باشد مضر است و برای جایگزینی آن باید پیام رسانی بدون نقص در اختیار مردم بگذاریم که جای خالی تلگرام حس نشود ،پیام رسان های داخلی از جمله سروش ،ایتا و غیره قصد مبارزه با تلگرام را دارند.

به گزارش ایسکانیوز حسین طالبی در این یادداشت می نویسد: برنامه پیام رسان تلگرام برای اولین بار در ۱۴ آگوست ۲۰۱۳ برای آیفون و بعد از مدتی نسخه آلفا برای اندروید در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۳ راه اندازی شد.طولی نکشید که این پیام رسان تازه نفس مهمان گوشی ایرانی ها شد.پس از اختلالات ایجاد شده برای استفاده از لاین و وایبر توجه مردم به سمت تلگرام جلب شد.

این پیام رسان به دلیل ویژگی هایی که داشت خیلی زود بین ایرانیان محبوب شد و این علاقمندی تا حدی پیش رفت که تلگرام در ایران دارای ۴۰ میلیون کاربر و ۶۰ درصد از پهنای باند اینترنت کشور صرف استفاده از این اپ می شود.

تلگرام توسط پاول و نیکلای دوروف دوبرادر روس پشتیبانی می شود.پاول پشتیبان مالی و ایدئولوژیک و نیکلای مسئولیت بخش تکنولوژی را برعهده دارد.موسسان این برنامه روسی هستند اما مقر اصلی آن شهر برلین در آلمان است.

تلگرام در طول این چند سال محبوبیت بالایی را در بین شبکه اجتماعی بدست آورده و همین امر باعث می شود ذهن به این سمت برود که درآمد این پیام رسان محبوب با این حجم بالای کاربر چقدر است ؛ البته برادران دوروف اذعان می کنند که ما از تلگرام درآمدی نداریم و اگر از لحاظ مالی به مشکل بربخوریم از کاربران درخواست کمک می کنیم در واقع این حرف یکی از بزرگترین دروغ های قرن ۲۱ است ؛اگر بخواهم به طور خلاصه اما جامع درباره این موضوع صحبت کنیم ، یکی از راه های درآمدزایی برای تلگرام به این صورت است ؛وقتی شما پلتفرم میلیونی داشته باشید ؛به طور مثال یوتیوب و یا سرویس ها پخش فیلم به شما پول می دهند که امکان اشتراک گذاری سرویس خود را در داخل برنامه شما قرار بگیرد و زمانیکه شما یک لینک یوتیوب داخل تلگرام باز می کنید بخشی از سودی که یوتیوب برای پخش تبلیغات گرفته به شما تعلق می گیرد حالا این را شما بسط دهید وقتی لینک را به اشتراک می گذارید و در کانال یا برای بقیه می فرستید چه پول هنگفتی تو جیب تلگرام قرار می گیرد.
جالب است که بدانید در ایران روزانه 11میلیارد و در سال رقمی حدود ۹۸۵ میلیون دلار برای انتقال پیام از تلگرام هزینه می شود.

این روزها رفتن تلگرام و جایگزین شدن پیام رسان های داخلی در کشور به موضوع داغ و مهمی تبدیل شده است ؛اما چرا واقعا باید تلگرام کوله بار خود را جمع و از صفحه گوشی ایرانی ها خداحافظی کند ؛تلگرام راه ارتباطی را برای ما بسیار آسان کرده اما گاهی اوقات رفتن بهتر از ماندن است .البته نه برای تلگرام ؛وقتی حدود ۴۰ میلیون کاربر خود را در ایران از دست بدهد در واقع شکست بزرگی را خورده است اما رفتنش برای مردم سودآور است چرا که با حذف پیام رسان های خارجی دیگر مشکلاتی از جمله تهدید ،هتک حرمت ،نشر اکاذیب ،انتشارتصاویر مستهجن ،کلاهبردای و غیره بوجود نمی آید در پیام رسان های داخلی دیگر خیال مردم از این بابت که اگر مشکلی پیش بیاید مسئول یا جایی هست که به آن رسیدگی شود.

امید است تا هرچه زودتر پیام رسان های داخلی از لحاظ کیفی در جایگاه خوبی قرار بگیرند و آنقدرمیان ایرانیان محبوب شود که جایگزین پیام رسان های خارجی شود تا دیگر بخاطر استفاده از اپ های مانند تلگرام پول و اطلاعات شخصی مان برباد نرود.

706

کد خبر: 933798

وب گردی

وب گردی