افتتاح ترمینال جدید فرودگاه امام در تابستان/ افزایش ۵میلیونی ظرفیت

مدیرعامل فرودگاه امام خمینی (ره) از افتتاح ترمینال سلام این فرودگاه در تابستان امسال خبر داد و گفت: با افتتاح این ترمینال ۵ میلیون نفر به ظرفیت فرودگاه امام خمینی (ره) افزوده می شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم‌نژاد با بیان اینکه مجموعه فرودگاهی امام خمینی (ره) از منظر موقعیت یابی ویژگی‌های خوبی دارد، گفت: این یک آرزوی چند ساله است که مجموعه فرودگاهی امام خمینی (ره) به هاب منطقه، مخصوصا در حوزه مسافربری تبدیل شود.

آدم نژاد به پیش‌نیازهای تبدیل شدن فرودگاه امام خمینی (ره) به هاب منطقه اشاره کرد و افزود: ظرفیت ترمینال یک حدودا ۵.۵ تا ۶ میلیون نفر در سال است، اما سالانه بالای ۱۰ میلیون مسافر از طریق آن جابه جا می‌شوند. برای آنکه فرودگاه امام خمینی (ره) تبدیل به هاب شود، ظرفیت حمل مسافر باید به بیش از ۵۰ میلیون مسافر در سال برسد. زیرساخت باید ایجاد شود. تا وقتی که این زیرساخت ایجاد نشود، نمی توان در مورد تبدیل شدن به هاب صحبت کرد.

او ادامه داد: ترمینال سلام تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و یک ظرفیت سالانه ۵ میلیون نفری به مجموعه فرودگاه اضافه خواهد شد. اما این ترمینال ایران‌شهر است که کمک خواهد کرد فرودگاه امام خمینی (ره) به هاب منطقه تبدیل شود. ترمینال ایران‌شهر ۴۰۰ هزار متر مربع مساحت دارد و یک ابَرپروژه فرودگاهی کشور محسوب می‌شود. این ترمینال می‌تواند نقش هاب را چه در رابطه با صنعت ترانزیت و چه از منظر مسافربری ایفا کند. امیدواریم کلنگ احداث این ترمینال در سال جاری به زمین بخورد.

مدیرعامل فرودگاه امام خمینی (ره) با اعلام اینکه ظرف چند ماه آینده فراخوان‌های جذب سرمایه‌گذار در شهر فرودگاهی صادر می‌شود، گفت: در حال حاضر فراخوان جذب پیمانکار داده شده است تا ۲۴۰ هکتار از منطقه آزاد فرودگاه امام خمینی (ره) به عنوان منطقه پیشران شروع به فعالیت کند. تدوین طرح جامع شهر فرودگاهی در چند ماه آینده تمام شده و چند پروژه بزرگ به دنبال این اتفاق آغاز خواهد شد. این پروژه‌ها در حوزه لجستیک و بندر خشک خواهند بود.

آدم‌نژاد ادامه داد: تهران برای توسعه لجستیک به زیرساخت‌های مناسب نیاز دارد و بهترین منطقه برای توسعه این مهم در تهران، فرودگاه امام خمینی (ره) است.

401

کد خبر: 933825

وب گردی

وب گردی