ناتوانی رژیم صهیونیستی در مقابل راهپیمایی های غزه

کارشناسان اسرائیلی معتقدند ارتش و دولت رژیم صهیونیستی از یک استراتژی موثر برای مقابله با فلسطینیان شرکت کننده در تظاهرات مرز غزه برخوردار نبوده و این اعتراضات ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، امیر بوخبوط کارشناس نظامی اسرائیلی گفت: ادامه راهپیمایی های فلسطینیان در غزه برای چهارمین جمعه متوالی بر غیر کافی بودن ابزارهای مورد استفاده ارتش در برخورد با تظاهرات کنندگان تاکید دارد و باید برای متوقف کردن آنها استراتژی جدید طراحی کرد.

وی افزود: استفاده از تک تیراندازان و تانک ها تاثیری در مقابله با تظاهرات نداشت. به ویژه آن که فلسطینیان تصمیم گرفته اند در 50 متری مرز اسرائیل به نشانه اعتراض چادر برپا کنند و این به معنای درگیری میان آنها و ارتش اسرائیل است.

بوخبوط ادامه داد: فلسطینی ها در روزهای گذشته موفق شدند با استفاده از هواپیماهای مجهز به کوکتل مولوتوف زمین های زراعی داخل اسرائیل را آتش بزنند و خساراتی را به این مناطق وارد نمایند، به شکلی که آتش نشانی برای مهار این آتش وارد عمل شد. فلسطینیان موفق شدند 7 بار حریق هایی جدی در داخل اسرائیل ایجاد نمایند و این نشان دهنده آن است که ارتش اسرائیل راه حلی برای مقابله با آنها ندارد و از طرف دیگر فلسطینی ها نیز برای ایجاد توازن با ارتش اسرائیل تلاش می کنند.

این کارشناس نظامی اسرائیلی گفت: ژنرال های ارتش اسرائیل معتقدند فلسطینی ها راهپیمایی های بازگشت را ادامه خواهند داد و تک تیراندازان و تانک ها و نظامیان اسرائیلی نتوانسته برای آنها بازدارندگی ایجاد نماید، یعنی ارتش اسرائیل تاکنون از یک استراتژی میدانی در کنار اقدامات سیاسی دولت برای توقف تظاهرات برخوردار نبوده و یا حداقل تاثیری کمی داشته است.

وی تاکید کرد: ارتش اسرائیل به بررسی راه های خلاصی از تظاهرات های فلسطینیان نیاز دارد. به ویژه در مورد استفاده از ادوات نظامی جهت متفرق کردن آنها، چرا که 15 می در حال نزدیک شدن است و احتمالاً با نبود راه حل های کافی برای مقابله با فلسطینیان کنترل امور از دست ارتش خارج خواهد شد.

"نداف هعتسنی" نویسنده راستگرای روزنامه "معاریو "در این باره گفت: چگونه اسرائیلی که شبانه روز برای نابودی رآکتورهای هسته ای ایران و قتل متخصصین هواپیماهای بدون سرنشین در شمال سوریه تلاش می کند در مقابل تظاهرکنندگان غزه عاجز و ناتوان است؟

وی افزود: ادامه تظاهرات های فلسطینیان در مرز غزه به معنای آن است که چالش فعلی ما در غزه دفعتاً به وجود نیامده بلکه نتیجه ادامه بحران هایی است که از توافق اسلو و عقب نشینی از غزه گرفتار آن شده ایم.

این کارشناس اسرائیلی همچنین معتقد است: رهبران اسرائیلی ناتوان شده و در برابر تظاهرات غزه کاری انجام نمی دهند و این وضعیت با وجود تمام انتقاداتی است که در زمان های مختلف نسبت به سیاست های گذشته اسرائیل در قبال غزه مطرح گردید اما کسی به آن توجه نکرد.

کد خبر: 933827

وب گردی

وب گردی