رکوردشکنی در پایبندی به توافق اوپک

تولیدکنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپک به بالاترین میزان پایبندی به توافق جهانی کاهش تولید نفت دست یافتند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه اینترنتی دبیرخانه اوپک، کمیته مشترک وزارتی نظارت اوپک و غیر اوپک دیروز (جمعه ۳۱ فروردین ماه) در جده عربستان نشست داشت. این نهاد اعلام کرد که بر پایه گزارش کمیته مشترک فنی درباره ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی، کشورهای اوپک و غیر اوپک به سطح پایبندی ۱۴۹ درصدی به توافق جهانی کاهش تولید نفت دست یافته‌اند که بالاترین رقم تا کنون به شمار می‌آید.

در بیانیه کمیته یاد شده همچنین اعلام شد در کشورهای توسعه‌یافته عضو در سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی، سطح ذخیره‌سازی نفت از ۳ میلیارد و ۱۲۰ میلیون بشکه در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۶ میلادی به ۲ میلیارد و ۸۳۰ میلیون بشکه در ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی کاهش یافته است.

با این همه، اعضای کمیته مشترک وزارتی یادآور شدند که سطح ذخیره‌سازی کنونی نفت در کشورهای توسعه یافته، همچنان بالاتر از میزان پیش از آغاز سقوط قیمت‌های نفت است.

کمیته یاد شده به دبیرخانه اوپک مأموریت داد که با بررسی شاخص‌های گوناگون، تحلیلی عمیق درباره ابهام‌های گسترده‌تر بازار ارائه دهد. نشست آینده کمیته مشترک وزارتی در ماه ژوئن سال جاری میلادی در دبیرخانه اوپک در وین اتریش برگزار می‌شود.

401

کد خبر: 933828

وب گردی

وب گردی