اعضای برجام باید به تعهدات خود پایبند باشند / آمریکا برای فشار بیشتر بر ایران از هیچ فرصتی دریغ نمی کند

کارشناس مسائل بین الملل و سفیر سابق ایران در لندن درباره برجام گفت: اعضای برجام باید به تعهدات خود پایبند باشند و به آن عمل کنند و اگر بخواهند از برجام خارج شوند تبعاتش هم متوجه او باشد این به نظر می رسد عمده سیاستی است که ما می توانیم استفاده کنیم و تا کنون هم در این راستا حرکت کرده ایم.

دکتر جلال ساداتیان در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره اولویت ایران در برابر برجام گفت: آنچه که می توانیم درباره این موضوع تاکید کنیم این است که بقیه اعضای برجام نسبت به تعهدات بین المللی که دارند پایبند باشند و آنها را متعهد کنیم و با لابی های بین المللی از طرفی سیاست هایی را اتخاذ کنیم که بتوانیم مانع خروج آنها از برجام شویم.

وی اضافه کرد: اعضای برجام باید به تعهدات خود پایبند باشند و به آن عمل کنند و اگر بخواهند از برجام خارج شوند تبعاتش هم متوجه او باشد این به نظر می رسد عمده سیاستی است که ما می توانیم استفاده کنیم و تا کنون هم در این راستا حرکت کرده ایم.

کارشناس مسائل بین الملل و سفیر سابق ایران در لندن درباره برجام بیان کرد: ما بارها شاهد تلاش اروپایی ها و اتحادیه اروپا برای تایید و حفظ برجام بوده ایم و پارلمان اروپا هم تحریم های جدیدی را علیه ایران انجام نداده است.

وی درباره اینکه چرا برجام تا الان گشایش معناداری در زندگی روزمره مردم ایجا نکرده است گفت: به نظر من اگر برجام نبود تا الان جنگی وحشتناک می توانست علیه ایران شکل گیرد و هزینه ها آن به مراتب بیش از پیش می شد این گشایشی است که اتفاق افتاده است اما اینکه چرا این اتفاق به طور کامل صورت نگرفته دلایلش مشخص است.

وی در پایان تصریح کرد: آمریکا سعی بر این دارد که ایران را تحت فشار بیشتر لابی عربستان و اسرائیل قرار دهد و برای این هدف از هیچ فرصتی دریغ نمی کند.

304

کد خبر: 933838

وب گردی

وب گردی