حضرت عباس (ع) بزرگ مردی  که  تجسم یک انسان کامل بود

حضرت ابوالفضل العباس (ع) پرچم داری است که یادمان دلاوری و آزادگی وی، پیوسته در تاریخ اسلام جاری است. سلام همه صالحان و پاکان، بر روان پاک آن دریا دل باد؛ سلامی تا سپیده دمان ظهور سلامی به بلندای عرش مادرش زهرا(س).

به گزارش ایسکانیوز امروز چهارم شعبان، سال روز ولادت پرچم دار بزرگ کربلا، حضرت عباس بن علی (ع)است .حضرت ابوالفضل در میان مسلمانان مظهر غیرت، ایثار و شجاعتی است که در طول حیات از پدر و برادرانش آموخت.عباس یعنی شیر بیشه شجاعت و قهرمان میدان نبرد.

پرچم دار کربلا و حماسه ساز عاشورای حسینی،ویژگی ها و فضایل فراوانی دارد که القاب و کنیه های آن حضرت، نشان گر برخی از آن هاست. ماه بنی هاشم، سقای کربلا، قهرمان علمه، پاسدار حرم، باب الحوائج و عبدصالح از عظمت معنوی او حکایت دارد.

شعبان همزمان ولادت سه اسطوره شهامت و شجاعت، حسین (ع) ، ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) است سه بزرگواری که قله های بلند حماسه و سرافرازی هستند و با جانشان را در طبق اخلاص عبودیت و بندگی قرار دادند.

حضرت ابوالفضل علیه السلام ،بزرگ مردی که تجسم یک انسان کامل است و در قیامت، شهیدان بر مقام او رشک می برند.سرو بلند آزادگی پرچم دار صلابت و ایستادگی مسلمانان زمان خود و درس مردانگی و صبر بر آیین زندگی جوانان بوده است. یکی از مهمترین ویژگیهایی که انسان آزاده را وادار به دفاع از حق می کند، «غیرت» است. و فرد غیرتمند در برابر ناحق می ایستد و به تعبیر امام اول شیعیان عفت مرد، به مقدار غیرت اوست و این صفت والا در وجود ماه بنی هاشم به حد کمال وجود داشت اگرچه حماسه کربلا ،حماسه ای از شجاعت و غیور مردانی بود که با دست خالی از دین و مولایشان برای امر به معروف و نهی از منکر دفاع کردند ولی غیرت عباس بن علی(ع) در دفاع از حق برجستگی دیگری داشت. آن بزرگوار در دفاع از حریم ولایت آنچنان جانبازی نشان داد که تاریخ نمونه ای برای آن ندارد.

او سواری خوش سیما و تنومندی بود که در زیبارویی، «ماه بنی هاشم» خوانده می شد و هیکل تنومندش زبانزد مردم بود و درد جنگ با دشمنان چنان بود که دل دشمن با دیدن او به لرزه می افتاد تاختن او بر دشمن و لشکر کفر به حدی بود که بسیاری از نامسلمانان به ضزب شمشیرش روانه دوزخ می ساخت.

باب الحوائج، حضرت عباس بن علی(ع)، برترین نمونه ای است که چگونگی پیروی از پیشوای معصوم را عملاً تعلیم می دهد. شخصیت آن بزرگوار به گونه ای است که همه صفاتی را که لازمه یک پیرو واقعی است، به نحو کامل بروز داده و تجسمی از همه فضائل است.
راه و رسم عاشقی و شیوه جانبازی در تاریخ بشر با فداکاریهای برادر رشید امام حسین علیه السلام جان گرفت و پرورش یافت، واقعه کربلا و ایثار در راه ولایت را سر لوحه تمام مبارزان اسلام قرار داد و در ایران اسلامی نیز این روز به پاس خدمات . جانفشانی اش در کربلا به نام روز جانباز شناخته می شود.

امروز روز شناخت آموزگار بزرگ عشق و وفا، امیر ادب، الگوی بی بدیل شجاعت و مردانگی نیاز همه دلدادگان کوی دوست و آزاد مردان جهان است.

خبرنگار : اکرم جدیدی ممتاز

705

کد خبر: 933850

وب گردی

وب گردی