استاندار  چهارمحال و بختیاری: بودجه امسال استان هفت درصد رشد یافت

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بودجه ملی امسال این استان با رشد هفت درصدی همراه شده است.

به گزارش ایسکانیوز، اقبال عباسی در نخستین نشست شورای اداری چهارمحال و بختیاری در سال جاری تأکید کرد: امسال بودجه ملی تمامی استان ها با کاهش 40 درصدی روبرو شده ولی این استان رشد هفت درصدی داشته است.

وی افزود: با این رشد و کاهش 40 درصدی بودجه سایر استان ها می توان اعلام کرد که بودجه امسال این استان در مقایسه با سایر استان های کشور با رشد 47 درصدی همراه است.

عباسی تصریح کرد: ایجاد اشتغال با تأکید بر حمایت از کالای ایرانی، اجرای طرح های اشتغال فراگیر روستایی، احیای بافت فرسوده، طرح جایگزین ناوگان حمل و نقل، واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی، حمایت از سرمایه گذاری و احیای طرح های صنعتی راکد اولویت های چهارمحال و بختیاری در سال جاری محسوب می شود.

وی بیان داشت: یکهزار و 900 میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری هنوز جذب نشده و باید تا پایان تیر امسال این اعتبارات از سوی دستگاه های اجرایی مربوطه جذب شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: شاخص های عدالت، انصاف، طرح های اشتغالزا با محوریت تولید و حمایت کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی جزو مهمترین اولویت ها و برنامه های مسئولان استان به شمار می رود.

وی عنوان داشت: نیمی از سهم 400 میلیارد ریالی اعتبارات سال گذشته جذب شده و دستگاه های اجرایی برای جذب طرح های اشتغالزا باید تلاش بیشتری نسبت به سال قبل داشته باشند.

عباسی واگذاری طرح های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی را از دیگر برنامه های مسئولان چهارمحال و بختیاری در سال جاری اعلام و اظهار کرد: طرح های نیمه تمام آب و فاضلاب، استفاده بهینه از پسآب های کشاورزی و صنعتی باید به بخش خصوصی واگذار شود.

وی ادامه داد: بررسی عملکرد مدیران کل چهارمحال و بختیاری بر اساس سپردن طرح های قابل واگذاری به بخش خصوصی خواهد بود.

استاندار چهارمحال و بختیاری به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده ناوگان حمل و نقل اشاره و بیان کرد: در این رابطه نباید اجازه سوء استفاده داده شود چرا که ممکن است شخصی بخواهد چند دستگاه اتوبوس فرسوده یا کامیون را خریداری برای و دریافت تسهیلات طرح جایگزینی اقدام کند، در حالی که خود رانندگان از این طرح بی اطلاع هستند.

وی یادآور شد: در این زمینه فرمانداران شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری به رانندگان اطلاع رسانی کنند.

عباسی عنوان کرد: در این طرح دولت 50 درصد هزینه ها را از محل درآمد های نفت پرداخت می کند.

ویی اظهار داشت: از 50 درصد بقیه هزینه ها نیز 20 درصد از محل آورده رانندگان و 80 درصد از محل تسهیلات بانکی تأمین می شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری سقوط هواپیمای ترکیه ای در 20 اسفند 1395 در این استان را یکی از رخدادهای پر خبر در سال گذشته اعلام و خاطرنشان کرد: پس از سقوط هواپیمای ترکیه ای تمامی امکانات برای امدادرسانی در استان بسیج شد و خوشبختانه نیروهای امدادی، جمعیت هلال احمر، مدیریت بحران، پزشکی قانونی و دادگستری به خوبی وظایف خود را عمل کردند.

وی گفت: در نتیجه پس از کشف جعبه سیاه و بازخوانی آن در فرانسه مشخص شد خلبان پس از سقوط هواپیما ترکیه ای دچار سوختگی 100 درصد شده است.

عباسی به امنیت موجود در چهارمحال و بختیاری اشاره و تأکید کرد: این استان یکی از امن ترین استان های کشور است و باید در این راستا قدردانی همه حافظان امنیت بود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان های صدا و سیما در مرداد امسال به میزبانی چهارمحال و بختیاری افزود: برای برپایی این جشنواره و معرفی استان باید کوشید.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای ساخت سریال های شیرعلی مرادن خان و بی بی مریم بختیاری در استان 50 میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافته و صدا و سیما نیز به همین میزان اعتبار اختصاص خواهد داد.

901/900

کد خبر: 933876

وب گردی

وب گردی