دستگاه های دولتی برحسب عملکرد خود بودجه می گیرند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دستگاه های دولتی و سازمان ها بر حسب میزان عملکرد خود بودجه دریافت می کنند. این قانون در برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه 97 لحاظ و باید اجرایی شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسن روحانی رئیس جمهور، چندی پیش در جمع مدیران ارشد دولتی به لزوم بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد تاکید کرده بود و در این باره یکی از کارهای خوبی که امسال دشده است را بودجه ریزی مبتنی بر عملیاتی است چرا که به تعبیر روحانی بودجه عملیاتی یعنی تخصیص منابع مالی دستگاه ها بر مبنای عملکرد و کارمندان آنها. رییس جمهوری بر این باور است که ما باید در همه دستگاه ها، محصول محور باشیم و بودجه را عملیاتی به دستگاه ها اختصاص دهیم.

در همین راستا غلامرضا حیدری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز درباره سخنان اخیر روحانی در جمع مدیران ارشد دولت پیرامون بودجه ریزی مبتنی بر میزان عملکرد دستگاه های دولتی گفت: این نوع بودجه ریزی معروف به بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد است؛ این روش برای تعیین و اختصاص بودجه دستگاه های کشوری و لشکری در برنامه ششم توسعه هم مطرح شده و تدوین بودجه سال های 96 و 97 نیز بر این مبنا انجام شده است.

وی افزود: البته بودجه 97 نیز با این رویکرد توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شد و لایحه نهایی بودجه 97 کل کشور هم براین اساس تصویب شد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه تصریح کرد: در واقع روش محاسبه بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد سال 97 این گونه است که دستگاه ها و سازمان ها باید برای میزان بودجه دریافتی خود پاسخ دهند که آیا براساس بودجه دریافتی عملکرد داشته اند یا خیر؟

وی در پایان با بیان اینکه مسئله بودجه ریزی مبتنی بر میزان عملکرد دستگاه ها،درباره دستگاه های خدماتی که خدمت ارائه می کنند نیزصادق است اظهار داشت: برای دستگاه های خدماتی یک شاخص قیمتی درنظر گرفته شده است؛ به طور مثال اگر به خدمتی در یک روز 10 واحد اختصاص داده می شود برای هر واحد آن یک هزینه مشخص در نظر گرفته بشود و به نسبت 10 واحد خدمتی که ارائه می کند باید بودجه دریافت کند نه مانند سابق که 100 واحد بودجه اخذ می شد و 10 واحد خدمت ارائه می شد. این مفهوم واقعی و دقیق بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد است.

305

کد خبر: 933931

وب گردی

وب گردی