مگاتون: جشنواره فیلم کن پر از آثاری تکراری است/حضور در ایران برایم  یک تجربه ناب است 

کارگردان فیلم  ربوده شده (Taken )، گفت: در جشنواره بین المللی فیلم فجر کارهای جدیدی ارائه می شود در حالی که جشنواره کن، هر سال با آثاری تکراری برگزار می شود.

الیویر مگاتون فیلم ساز فرانسوی و کارگردان چندین فیلم اکشن از جمله Taken و Transporter که برای حضور در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به تهران آمده در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره نخستین حضور خود در ایران، اظهار کرد: اولین بار است که به ایران می آیم. تاکنون در بسیاری از جشنواره های دنیا مانند چین، آمریکا، عربستان سعودی که همگی تقریبا مشابه همدیگر هستند و با اهداف مشابهی فعالیت می کنند شرکت کرده ام ما در جشنواره بین المللی فیلم فجر ایران، عنصر ناب و اورگانیکی به نام وحدت وجود دارد.

وی افزود: در ایران حس انسان دوستی و زنده بودن شهر باوجود آلودگی هوا و شلوغی خیابان ها موج می زند و من از این جهت ایران را خیلی دوست دارم.

این کارگردان ادامه داد: به عنوان یک کارگردان و فیلم ساز که نیاز است برای کارم جهان مدرن را بشناسم، سفر به شهرها و نقاط مختلف دنیا برای خلاقیت در کارم از اهمیت زیادی برخوردار است.

مگاتون با بیان اینکه ابتدا در ژانر وحشت فیلم ساخته، گفت: بعد از ساخت دومین فیلمم به زبان انگلیسی، همه از من خواستند که فیلم اکشن بسازم که اصلا علاقه ای به این ژانر نداشتم اما بعد از مدت 3 ماه که فقط قسمت هایی از فیلم های اکشن را ساختم کم کم این ژانر برام جالب شد.

وی افزود: در ادامه ساخت فیلم های اکشن، فیلم Transporter 3 را ساختم که با موفقیت چشم گیری از سوی مخاطبان روبرو شد.

این فیلمساز فرانسوی درباره شروع فعالیت های هنری اش گفت: کار اصلی ام در ابتدا نقاشی روی دیوارهای پاریس بود و من این کار را کم کم آموختم و با ارتباط برقرار کردن با افراد و آشنایی با فرهنگ های مختلف توانستم در کارم به مرور موفق شوم در این باره باید گفت هر روز برای من همراه با تجربه ای تازه است.

وی در مورد جشنواره فیلم فجر در مقایسه با سایر جشنواره های بین المللی مانند کن پاسخ داد: اینجا جایی است که می توان در آن کارهای جدید ار دید در حالی که در جشنواره کن، هر سال 25 کارگردان با کارهای تقریباً تکراری در آن شرکت می کنند.

مگاتون ادامه داد: ساختن فیلم اشتراک یک تجربه تازه از سوی کارگردان به مخاطبانش است با توجه به اینکه امروزه مخاطبان سینما، جوان هستند، تنها نمی توان به آثار تکراری که در جشنوار کن ساخته می شود اکتفا کرد.

این فیلمساز فرانسوی درباره کیفیت فیلم های ایرانی گفت: تعداد کمی فیلم ایرانی دیدهام چون در سینماهای فرانسه فیلم های ایران، کمتر اکران می شوند.

وی درباره جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: این جشنواره از نظر نزدیکی فرهنگ های مختلف و ارائه کارهای متفاوت بسیار برایم جذاب است

کارگردان فیلم Taken (ربوده شده) درباره جشنواره فیلم فجر در مقایسه با جشنواره سینمایی در سایر کشورها گفت: در آمریکا اصلا اهمیتی به فرهنگ های گوناگون داده نمی شود ولی در کشور ایران که در منطقه خاورمیانه قرار گرفته تمامی فرهنگ ها به گونه ای قدرتمند در کنار هم قرار گرفته اند و این نشان دهنده ی ارتباط قوی ایران با سایر کشورهاست.

از: گلاره خادم‌وصال

کد خبر: 934006

وب گردی

وب گردی