اختلال همراه اول ارتباطی با طرح رجیستری ندارد

سامانه اطلاع رسانی طرح رجیستری(همتا) اعلام کرد: اختلال ایجاد شده برای مشترکان همراه اول ارتباطی با طرح رجیستری ندارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سامانه اطلاع رسانی طرح ملی رجیستری به دنبال ایجاد اختلال در ارتباط مشترکان همراه اول و بروز این شائبه که ممکن است این اختلال ناشی از رجیستری نشدن گوشی های تلفن همراه باشد، اعلام کرد: اختلال ایجاد شده هیچ ارتباطی با طرح رجیستری ندارد و نگرانی ایجاد شده در بین مردم در این باره بی مورد است.
گفتنی است پایگاه اطلاع رسانی طرح رجیستری بیست و ششم فروردین ماه اعلام کرد که چهار هزار دستگاه تلفن همراه که اطلاعات آنها به طور نادرست در سامانه ثبت مسافری ثبت شده است، تا یک ماه آینده قطع می شود.

هفته گذشته خلاف اظهاری چهار هزار دستگاه تلفن همراه مسافری در سامانه گمرک شناسایی شد که درخواست ثبت این گوشی‌ها در سامانه همتا بلافاصله لغو شده است و این گوشی‌ها حداکثر تا 30 روز آینده قطع خواهند شد و تحت هیچ عنوانی امکان دریافت خدمات از شبکه‌های اپراتوری را نخواهند داشت.

همچنین ارتباطات تعدادی از مشترکان همراه اول از صبح امروز با اختلال مواجه شده است و آنان نمی توانند تماس برقرار و یا از اینترنت استفاده کنند.
روابط عمومی این اپراتور، درباره چرایی این مشکل اعلام کرد که هیچ اختلالی نبوده و این اپراتور در حال ارتقاء سامانه جامع خدمات مشترکان است؛ ضمن آنکه فقط برای برخی مشترکان اختلال ایجاد شده است.

همراه اول اواخر هفته گذشته در پیامکی از ارتقاء سامانه جامع خدمات مشتریان همراه اول خبر داده اما در آن هیچ اشاره ای به قطع ارتباط مشترکان نشده و فقط گفته شده به طور موقت در برخی سرویس ها همچون خرید شارژ و تعویض بسته مشکلاتی ایجاد شود.

اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران همچنین 29 فروردین در اطلاعیه منتشر شده در سایت خود، اعلام کرده بود: به دلیل عملیات توسعه و ارتقاء سیستم های زیرساختی فناوری اطلاعات همراه اول، ممکن است در زمان به روز رسانی، اختلالاتی در برخی سرویس های مشترکان دائمی و اعتباری بروز کند که پیشاپیش بابت بروز احتمالی این مشکلات از مشترکان عذرخواهی می کند.

روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران امروز در این رابطه به ایرنا گفت: اختلال ایجاد شده در ارتباط برخی مشترکان به دلیل انجام عملیات ارتقاء سامانه جامع مشترکان بوده است که تا ظهر امروز برطرف خواهد شد اما اختلال در خرید شارژ و برخی دیگر از خدمات تا فرداشب(دوشنبه شب) ادامه دارد.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 934089

وب گردی

وب گردی