جلسه ویژه وزرای اقتصاد، صنعت و سیف با مجلسی‌ها درمورد مشکلات ارزی صنعتگران

وزرای اقتصاد و دارایی و صنعت معدن تجارت و همچنین رئیس کل بانک مرکزی روز سه شنبه در کمیسیون های صنایع و حمایت از تولید ملی مجلس حضور می یابند تا مشکلات صنعتگران در رابطه با ارز تک نرخی را بررسی کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ عزیز اکبریان پیرامون تک نرخی شدن ارز گفت: در حال حاضر تک نرخی کردن ارز توسط دولت یک مسکن است که بتواند بازار را کنترل کند وگرنه جوابگو نیست؛ تک نرخی کردنی که ثبات داشته باشد برای صنعت مفید است.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: افزایش حدوداً 400 تومانی ارز دولتی برای صنعتگران تبعات دارد آیا اجازه می دهند مثلا صنعت نفت افزایش قیمت دهد؟ افزایش قیمت ندهند ورشکست می شوند.

اکبریان افزود: ارزی که دولت به صنعت می دهد کافی نیست یعنی برخی صنعتگران مجبورند از بازار آزاد ارز تهیه کنند؛ البته در بازار آزاد هم نرخ ارز تفاوت زیادی با قیمت مصوب دولت دارد.

نماینده مردم کرج در مجلس در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا دولتمردان دغدغه و نگرانی اهالی صنعت پیرامون بازار ارز را می دانند گفت: کمیسیون نگرانی های صنعتگران را به بانک مرکزی اعلام کرده و روز سه شنبه با وزرای اقتصاد و صنعت معدن تجارت و همچنین رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون های صنایع و حمایت از تولید ملی جلسه در همین خصوص برگزار می شود.

اکبریان پیرامون پیمان سپاری ارز اظهار داشت : دولت در ارتباط با پیمان سپاری ارزی باید به دنبال جلب اعتماد باشد؛ اگر اعتماد نباشد پیمان سپاری صورت نمی گیرد چون بانک مرکزی تا به حال چند مرتبه به تعهدات خود عمل نکرده واین موضوع سبب بی اعتمادی در میان صنعتگران شده؛ به نظر می رسد اگر بانک مرکزی در سیاست های ارزی و مقررات خود تجدید نظر نکند نمی تواند کاری برای ارز انجام دهد.

رئیس کمیسیون صنایع با اشاره به جمع بندی کمیسیون پیرامون پرونده مرکزتوسعه الکترونیک گفت: موضوع قرارداد مرکزتوسعه الکترونیک در کمیسیون مطرح و بعد از بررسی ها ، کمیسیون به این جمع بندی رسید؛ یکسری ابهامات و مشکلاتی در قرارداد وجود داشته که گزارش آن تکمیل و برای قرائت در صحن مجلس ارسال شده و همچنین گزارش سازمان بازرسی در صحن هم قرائت و قطعاً پرونده به قوه قضائیه ارسال می شود.

منبع: تسنیم

401

کد خبر: 934102

وب گردی

وب گردی