قاری  مالاویایی:  ایران یک کشور تاثیرگذار در جهان اسلام است/ استقبال گرم ایرانی‌ها به یادماندنی است

عاصف یاسین شرکت کننده روشندل 24 ساله اهل مالاوی در جنوب شرق آفریقا که برای نخستین بار در سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در رشته قرائت شرکت کرده است گفت: از اینکه به عنوان اولین شرکت کننده از کشور مالاوی در مسابقات قرآنی ایران شرکت کرده ام بسیار خوشحال هستم.

به گزارش ایسکانیوز قاری رشته قرائت افزود:حضور روشندلان در مسابقات بین المللی قرآن کریم این پیام را برای جهانیان دارد که آنها هم با وجود نقص عضو می توانند استعدادهای خود را بروز دهند.
عاصف یاسین ادامه داد: به نظر من حضور روشندلان در سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم و رقابت آنها با سایر قاریان و حفاظ از ویژگی مهم این دوره از مسابقات قرآنی است.
یاسین با تاکید بر محوریت قرآن برای وحدت و همدلی مسلمانان در مقابله با توطئه های گروه های افراطی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران اهتمام زیادی به کلام الله مجید دارد ودر این کشور زندگی مسالمت آمیز ادیان مختلف وجود دارد در حالی که در کمتر کشوری این گونه است.
وی که از 13 سالگی با قرآن مانوس شده است تصریح کرد: من از اهل تسنن هستم و قبل از اینکه برای حضور در مسابقات بین المللی قرآن به جمهوری اسلامی سفر کنم این ترس را داشتم که از ما استقبال نشود چراکه وهابی های حاضر در کشورم این گونه القاءکرده بودند که شیعیان رفتار خوبی با شما نخواهند داشت و ممکن است در آنجاجنگ باشد و ایران کشور خطرناکی است.
نخستین شرکت کننده مالاویایی در مسابقات بین المللی قرآن کریم در ادامه سخنان خود گفت: من اصرار به شرکت در مسابقات داشتم و در مقابل تمامی این تبلیغات ایستادگی کردم و گفتم باید برای حضور در مسابقات به ایران سفر کنم و وقتی پا به خاک جمهوری اسلامی گذاشتم با مردمی مهمان نواز روبرو شدم که استقبال گرمی از ما کردند.
وی در ادامه سخنان خود ضمن تشکر از میهمان نوازی مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه و مردم ایران تاکید کرد: من هنگام بازگشت به کشورم تمامی شنیده های و دیده های خود از مردم قرآن دوست جمهوری اسلامی ایران را به اطلاع مردم کشورم خواهم رساند.

روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه

705

کد خبر: 934103

وب گردی

وب گردی