تبریز 2018 فرصتی برای معرفی قابلیت های گردشگری آذربایجان شرقی است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: به اعتقاد من "تبریز۲۰۱۸" که در ۵ اردیبهشت امسال به‌صورت رسمی افتتاح خواهد شد یک فرصت مناسب برای معرفی قابلیت‌های گردشگری آذربایجان شرقی و شهر تبریز است.

به گزارش ایسکانیوز، مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی در نشست خبری تبریز ۲۰۱۸ ضمن قدردانی از تلاش‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در خصوص رویداد «تبریز۲۰۱۸» گفت: «"تبریز۲۰۱۸" یک فرصت بسیار خوب است نه تنها برای توسعه گردشگری تبریز و استان آذربایجان شرقی بلکه یک فرصت خوب برای کشور عزیزمان ایران اسلامی است. خوشبختانه بعد از ثبت تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی اتفاقات خوبی روی داده است.

وی گفت: تسریع در پروژه‌های تأثیرگذار در گردشگری و برگزاری جلسات معرفی تبریز به‌عنوان شهر اولین‌ها نمونه‌ای از این اقدامات است و در حالی که این استان در حوزه‌های مختلف و در صادرات غیر نفتی جزو استان‌های برتر است اما با ثبت تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام شاهد توجه به این حوزه هستیم و گردشگری به‌ محور توسعه استان تبدیل شده است.

خدابخش افزود: خوشبختانه در نوروز امسال ضریب اشغال هتل‌های آذربایجان شرقی تقریبا کامل بود. در همین ارتباط جلساتی با توراپراتورها برای ورود و جذب گردشگران خارجی برگزار شده است و در این میان با احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی شاهد استقبال بی‌نظیر گردشگران داخلی و خارجی از این استان بودیم.

وی گفت: به اعتقاد من "تبریز۲۰۱۸" که در ۵ اردیبهشت امسال به‌صورت رسمی افتتاح خواهد شد یک فرصت مناسب برای معرفی قابلیت‌های گردشگری آذربایجان شرقی و شهر تبریز است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: هیئت دولت کمیته‌ای را در این خصوص تشکیل داده است که یکی از مصوبات این کمیته این است که رویدادهای بین‌المللی برخی از وزارتخانه‌ها از جمله وزارت ورزش و جوانان در تبریز برگزار شود که برگزاری رویدادهای ورزشی فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های مناسب استان آذربایجان شرقی است.

وی خاطر نشان کرد: از آقای مونسان و همکاران ایشان تشکر می‌کنم که این رویکرد جدید را به استان آذربایجان شرقی آوردند و در این میان استانداری نیز برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد آماده هرگونه همکاری با سازمان میراث‌فرهنگی است.

استاندار آذربایجان شرقی هم‌چنین در پاسخ به سؤالی درخصوص مذاکرات با شهرهای خواهرخوانده تبریز و تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری نیز گفت: از سوی شهردار تبریز مذاکراتی با شهردارانی که با تبریز خواهرخوانده هستند انجام شده و برای حضور در این رویداد از آن‌ها دعوت به عمل آمده است، بسته‌های سرمایه‌گذاری نیز در حوزه‌های مختلف گردشگری از جمله اقامتگاه‌های بوم‌گردی آماده شده است که در صورت تحقق این بسته‌های سرمایه‌گذاری می‌توانیم شاهد رونق و توسعه صنعت گردشگری و افزایش جذب گردشگران خارجی باشیم.

خدابخش درخصوص حضور سرمایه‌گذاران خارجی در تبریز نیز گفت: در حال حاضر یک سرمایه‌گذار خارجی در تبریز فعالیت می‌کند که مجموعه گردشگری و تأسیسات هتلی ایجاد کرده است و با توجه به ظرفیت‌هایی مانند فرودگاه تبریز که ماهانه ۱۵۰۰ پرواز دارد می‌توان از این ظرفیت برای افزایش سرمایه‌گذاری خارجی استفاده کرد.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران درخصوص اطلاع‌رسانی و تبلیغات رویداد "تبریز۲۰۱۸" نیز گفت: فعالیت‌های تبلیغاتی رویداد "تبریز۲۰۱۸" تقویت شده است، سفرایی را به برخی از شهرها مانند مشهد فرستادیم و بیلبوردهایی در این شهرها نصب شده است، ضمن این که در صداوسیما تبلیغات خوبی در این خصوص صورت گرفته است اما اعتقاد دارم که جای کار بیشتری داریم و باید بیشتر در این حوزه کار می‌شد.

خدابخش گفت: در دوره مدیریت قبلی سازمان میراث‌فرهنگی اقدامات و رویکرد بیشتر زیرساختی بود و با ورود آقای محب‌خدایی به معاونت گردشگری رویکردها تغییر کرد و به سمت اقدامات نرم‌افزاری حرکت کردیم و اطلاع‌رسانی و تبلیغات انجام شده است.

ظرفیت ربع رشیدی در جذب گردشگر به اندازه تخت جمشید

وی در ادامه گفت: در حدود ۷۰۰ سال پیش یک دانشگاه به همت یکی از اندیشمندان بزرگ تبریزی در این شهر راه‌اندازی می‌شود که اکنون به‌عنوان اثر تاریخی ربع رشیدی شناخته می‌شود و در حال مرمت است و در صورت پایان یافتن اقدامات در این بنا، این اثر به اندازه تخت جمشید می‌تواند در جذب گردشگر داخلی و خارجی مؤثر باشد که این اثر تاریخی به لطف رویداد "تبریز۲۰۱۸" در حال مرمت است و می‌تواند به جاذبه مهم گردشگری در تبریز تبدیل شود.

خدابخش گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که گردشگری تبدیل به اولویت این استان شود و در صورتی که گردشگری به اولویت همگان تبدیل شود آن وقت شاهد این هستیم که رفتارها و برنامه‌ریزی‌های ما نیز هماهنگ با گردشگری پیش خواهد رفت.

وی در ادامه به ظرفیت‌های این استان در خصوص مناطق نمونه گردشگری نیز گفت: در کنار این مناطق نمونه گردشگری، استان آذربایجان شرقی دارای ظرفیت‌های مهمی است که از آن جمله می‌توان به کندوان و جنگل‌های ارس اشاره کرد که پرونده ثبت جهانی آن در دست تهیه است. این درحالی است که جلفا نیز یکی از ظرفیت‌های دیگر استان است و با توجه به این ظرفیت‌ها در واقع از امروز باید بگوییم "از تبریز ۲۰۱۸" چرا که این رویداد نقطه آغاز فعالیت‌ها و اقدامات مهم در برنامه‌ریزی استان آذربایجان شرقی است.

901/900

کد خبر: 934125

وب گردی

وب گردی