تنها شهری که پسماندش در بالای کوه دفع می‌شود

شهردار میاندوآب به معضل دفع پسماند شهر اشاره کرد و گفت: میاندوآب در سطح کشور تنها شهری است که پسماندش در بالای کوه دفع می شود و این در حالی است که رسم بر دفن است.

به گزارش ایسکانیوز، رسول ملکی در جمع خبرنگاران گفت: سایت تلخاب مورد مطالعه قرار گرفته و تایید هم شده است و در جلسه اخیر پسماند در استان هم تاکید شد که هر چه سریعتر پسماندها به این سایت انتقال یابد و این روند هم زمان بسیار کمی تا اجرایی شدن فاصله دارد و بزودی محقق خواهد شد. ساختمان ایستگاه شماره 3 شهرداری با بودجه 166 میلیون تومان در سال 97 ساخته خواهد شد و به عنوان دومین شهر استان، سازمان پسماند میاندوآب را هم مشخص خواهیم کرد.

وی افزود: 7 ماه از عمر شورای پنجم می‌گذرد و 4 ماه هم است بنده به عنوان شهردار در خدمت مردم عزیز هستم و در این مدت توانستیم کارخانه آسفالت را با مبلغ 15 میلیارد ریال خریداری کنیم و این در حالی است که طی 3 سال اخیر بیش از 700 تا 800 میلیارد ریال از طریق شهرداری صرف خرید آسفالت شده است و این کارخانه می تواند علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، موجب درآمد پایدار برای شهرداری هم باشد.

ملکی بیان کرد: شهرداری در این مدت علاوه بر وظایف ذاتی خود هم اکنون مشغول احداث پارک مسافر در زمینی به مساحت 9000 متر مربع است و همچنین در ورودی شهر از سمت تبریز در حال احداث فضای سبز با سیستم کاملاً مکانیزه آبیاری هستیم که به هیچ وجه هدر رفت آب را نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: اگر به صورت آماتور شهر را به 4 قسمت تقسیم کنیم، 95 درصد فضای سبز در یک چهارم شهر قرار می گیرد و این با سیاست کاری ما که توزیع متوازن خدمات شهری در تمام سطح شهر است مغایر است و تلاش می کنیم در کوی اکبر نژاد، کوی ملت و همچنین در کوی آزادگان مکان یابی شده و انقریبن هم وارد فاز اجرایی احداث فضای سبز و پارک شویم.

ملکی ادامه داد: بزرگترین پروژه عمرانی که در سال 97 وارد فاز اجرایی خواهد شد، ساحل سازی زرینه رود است که دیروز طرح آن نهایی شده و به زودی هم این پروژه کلنگ زنی خواهد شد.

901/900

کد خبر: 934136

وب گردی

وب گردی