صحیفه‌ سجادیه، یک گوهر علمی و فرهنگی ارزشمند است

مدیر حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع)‌ زرگر شهر بابل صحیفه‌ سجادیه را یکی از افتخارات شیعه دانست، گفت: صحیفه ی سجادیه یک کتاب نفیس دارای متن ادبی و معنوی بی نظیر و گوهر علمی و فرهنگی ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از بابل، حجت‌الاسلام حسن فلاح با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام سجاد(ع)، بیان کرد: زهد، تقوا و مظهر معنویت در اسلام یکی از مهمترین ویژگی برجسته حضرت علی بن الحسین (ع) است.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بابل افزود: در مکتب شعیه دعا و نیایش وجود دارد، از ویژگی های ما شعیان است که دارای کتب ادعیه هستیم، اگر دعا نبود بشر نمی توانست با خدا راز و نیاز کند.

فلاح به رسالت امامان معصوم(ع) اشاره کرد و گفت: امامان رسالت واحد و شیوه های متفاوت دارند، بهترین شیوه امام زین العابدین(ع) در آن شرایط خفقانی بر جامعه حکم بود، توانست رسالت سیاسی و دینی را در قالب دعا انجام داد.

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: خداوند امام سجاد(ع) را خلق کرد مظهر معنویت دین مبین اسلام و افتخار شعیه باشد. امام سجاد(ع) هم بخاطر زهد و عبادت رسالت حقوق و رساله صحیفه سجادیه را بعنوان دو میراث گران قدر از خود به جا گذشت.

عضو هیأت علمی واحد بابل یاد آور شد: دانشگاهیان و فرهیختگان جامعه برای ایده های سیاسی، ترویج فرهنگ دینی و پیشبرد اهداف علمی و فرهنگی خود می توانند از صحیفه‌ سجادیه به عنوان گنجینه ارزشمند و استفاده کنند.

کد خبر: 934146

وب گردی

وب گردی