ضرورت مدیریت مصرف و تقاضای آب در شرایط کنونی کشور

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ضرورت مدیریت مصرف و تقاضای آب در بخش‌های کشاورزی، شرب و صنعت را یکی از الزامات اصلی وزارت نیرو و شرکت‌های آب منطقه‌ای در شرایط کنونی کم‌آبی توصیف کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص ارزش ذاتی آب، اعلام کرد: افکارعمومی باید متوجه اهمیت آب به عنوان یک کالای ارزشمند باشد.

او اهمیت آب‌های زیرزمینی در کشور را به عنوان منابع استراتژیک مورد اشاره قرار داد و ضمن تاکید بر ضرورت هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و بهره برداران، خواستار تدوین و تنظیم برنامه‌های علاج بخشی از طرف وزارت نیرو برای احیای آبهای زیرزمینی شد.

پزشکیان خواستار اهتمام ویژه شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی برای اجرای طرح‌های مرزی محدوده این استان به ویژه طرح انتقال ارس به تبریز و شبستر شد.

او همچنین در بخشی دیگر از اظهاراتش با اشاره به تلاش‌های دولت برای اجرای طرح‌های مرزی آبی، ضمن تاکید بر تأثیر این طرح‌ها در سطح رفاه و معیشت مردم این منطقه، ضرورت هماهنگی و برنامه ریزی تمامی دستگاه‌های اجرایی برای تحقق این امر را مورد تاکید قرارداد و افزود: طرح‌های در دست اجرای آبی باید هر چه سریع‌تر به مرحله بهره‌برداری برسد تا مردم بتوانند از برکات و نتایج آن استفاده کنند.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی نیز در این دیدار ضمن تشریح وضعیت منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی استان، تأمین آب شرب شهرها و روستاها، ذخایر سدها، آخرین وضعیت طرح‌ها ی مرزی آبی خاطر نشان کرد: شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در سال‌های اخیر با لایروبی رودخانه آجی چای، اجرای پروژه‌های طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی اقدامات شایسته‌ای در زمینه احیای دریاچه ارومیه انجام داده است.
یوسف غفارزاده صیانت و حفاظت از منابع آب را وظیفه اصلی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی اعلام و تاکید کرد: تسریع در اجرای تمامی پروژه‌های مرزی آبی محدوده استان و اجرای طرح انتقال آب ارس از به تبریز و شبستر از برنامه اصلی این شرکت خواهد بود.

402

کد خبر: 934157

وب گردی

وب گردی