آزادسازی نرخ بلیت قطار راهکاری برای توسعه ناوگان/ دلالی در حمل و نقل ریلی هنوز رسوخ نکرده است

یکشنبه 2 اردیبهشت 1397 - 16:14
کد مطلب: 934172
شهریاری

عضو کمیسیون عمران مجلس، راهکار توسعه ناوگان ریلی کشور را آزادسازی نرخ بلیت قطار خواند و گفت: به حداقل رساندن پروازهای چارتری با هدف کاهش دلال بازی در ارایه خدمات حمل و نقل هوایی در دستور کار است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سیدکمال الدین شهریاری با اشاره به وضعیت حمل و نقل ریلی در کشور، گفت: متاسفانه یکی از مشکلات موجود بر سر راه توسعه شبکه ریلی در کشور قیمت حمل و نقل کالا و مسافر است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حمل و نقل هوایی همزمان با آزادسازی نرخ ها رشد خوبی در ناوگان شاهد بوده ایم، افزود: تاثیر آزادسازی نرخ ها در وضعیت فعلی ناوگان هوایی با چند سال قبل که نرخ ها ثابت بوده مشهود است زیرا در سال های گذشته هیچ انگیزه ای برای توسعه ناوگان وجو نداشته است.

آزادسازی نرخ بلیت هواپیما عاملی برای توسعه ناوگان هوایی بود

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فواید آزادسازی نرخ بلیت حمل و نقل هوایی برای این ناوگان، تصریح کرد: در گذشته برای مسافرت های تعطیلات عید از یک ماه به آغاز سال دسترسی به بلیت هواپیما غیر ممکن بود اما بعد از شناور شدن نرخ ها دیده شده که تا شب عید نیز بلیت البته با نرخ های متفاوت قابل دسترسی است.

شهریاری با بیان اینکه متاسفانه در بخش حمل و نقل ریلی دچار یک توقف هستیم، گفت: با توجه به اینکه شرکت ها به هیچ وجه انگیزه نوسازی ناوگان ریلی را ندارند در حال حاضر این ناوگان روز به روز فرسوده تر شده و از چرخه حمل و نقل خارج می شود.

شناور شدن نرخ بلیت قطار به ایجاد فضای رقابتی میان شرکت ها می انجامد

h, با تاکید بر اینکه علت بی توجهی شرکت های بهره بردار نسبت به بهبود وضعیت حمل و نقل ریلی تثبیت قیمت این بخش حمل و نقل است، افزود: اگر چه اکنون وزارت راه و شهرسازی از طریق قراردادهایی که با فرانسوی ها برای توسعه زیرساخت حمل و نقل ریلی چه در برقی کردن و چه در دو خطه کردن بعضی از خطوط پر مسافر اقداماتی انجام داده اما تا زمانی که ما فکری برای قیمت بلیت قطار نکرده و در مسیر اقتصادی کردن آن گام برنداریم حمل و نقل ریلی توسعه پیدا نخواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه باید نرخ بلیت قطار آزادسازی شده و اجازه رقابت شرکت ها با یکدیگر داده شود، گفت: با آزادسازی نرخ بلیت قطار ناوگان جدید شده و خدمات بهتری نیز به مردم ارایه می شود.

پروازهای چارتری دلال بازی را به راه انداخت

شهریاری در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما در حوزه ریلی نیز مشاهده خواهد شد یا خیر، تصریح کرد: ما متاسفانه در کشور به علت برخی مناسبت ها چاره ای جز تن دادن به این نوع قیمت ها در برخی موارد نداریم و در حوزه مشکلات پیش آمده در حوزه شناور شدن نرخ بلیت هواپیما باید بگوییم پروازهای چارتری دلال بازی را به راه انداخت.

او با بیان اینکه در تعطیلات سال و ایام پرتقاضا همه کشور با نوسان نرخ ها در بلیت حمل و نقل مواجه می شوند، گفت: در همه کشورها قیمت ها بر اساس زمان پرتقاضا و کم تقاضا تغییر می کند اما در کشور ما شناور بودن نرخ ها و دامنه اختلاف گاهی خیلی بسیار می شود.

شهریاری با اشاره به بررسی معضل پیش روی حمل و نقل هوایی، افزود: یکی از مشکلاتی که در حمل و نقل هوایی باعث بروز این قیمت های نامتعارف می شود بحث چارتر در برخی پروازها است که در کمیسیون عمران این موضوع به طور کامل بررسی شد.

پروازهای چارتری به حداقل می رسد

او ادامه داد: یکی از نقطه نظرات مشترک دولت و کمیسیون در خصوص رفع مشکلات پیش روی حمل و نقل هوایی به حداقل رساندن پروازهای چارتری با هدف کاهش دلال بازی از خدمات حمل و نقل هوایی بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اگر دلال بازی در شقوق مختلف حمل و نقل به ویژه حمل ونقل هوایی کاهش یافته و شرکت ها مستقیما فروشنده بلیت باشند این موضوع دیگر تکرار نخواهد شد البته این موضوع می تواند در حمل و نقل ریلی نیز رخ بدهد اما تاکنون شق ریل درگیر این عارضه نشده است.

منبع: خبرگراری خانه ملت

401

46 / 161

نظرات

1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.

ایسکاTV

اخبار پر بازدید

آخرین اخبار