توسعه یک پیام رسان نیازمند حمایت کاربران است/ استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در حمایت از کالای ایرانی

فرمانده پایگاه بسیج امام حسین دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت:یکی از محصولاتی که این روزها درباره آن بیشتر بحث می شود، استفاده از پیام رسان‏ های داخلی است. استفاده از ظرفیت و توان دانشگاهیان در خصوص تبیین و روشنگری این مسئله به دور از حواشی می تواند در راستای پاسداشت منافع ملّی موثر باشد، همچنین برای رفع انحصار از پیام رسان های غیرایرانی می توان از موارد مشابه داخلی استفاده کرد و در راستای حمایت از کالای ایرانی گام های موثری برداشت.

سید ابوالقاسم هاشمی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در راستای شعار سال 97 گفت:مقام معظم رهبری با هوشمندی و رصد فضای منطقه ‏ای ، بین المللی و دغدغه‏ ای که در راستای پیشرفت و سربلندی مردم و کشور دارند، شعار حمایت از کالای ایرانی را برای سال 97 انتخاب کردند.

وی ادامه داد: یکی از راه ‏های رخنه و نفوذ دشمنان به کشور در فضای فعلی مسائل اقتصادی است و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری اگر بخواهیم کشوری قوی، مقتدر و با عزت داشته باشیم باید در اقتصاد، سیاست، امنیت و فرهنگ استقلال داشته باشیم و به برکت خون شهدای مدافع حرم و جان‏فشانی آنان ، امروز در سیاست و امنیت بحمدالله در اوج هستیم .

فرمانده پایگاه بسیج امام حسین دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: در حوزه سیاست خارجی و داخلی هیچ کشوری برای ما تصمیم‏ گیری نمی کند. وقتی تأکید می شود که کالای ایرانی مصرف کنید به این معنا نیست که کالای ایرانی بهترین و برترین کالاست بلکه باید کالای ایرانی تقویت و تشویق شود تا برترین کالا تبدیل شده و به دنبال آن چرخ صنایع و تولید ملی به حرکت درآید.

وی افزود: شعار ما می توانیم که حضرت امام (ره) فرمودند و مقام معظم رهبری نیز به طور جدّ آن را پیگیری می کنند نیز باید در کشور محقق شود. البته نکته حائز اهمیت این است که با عملی کردن شعار حمایت از کالای ایرانی در حقیقت زیر ساخت ‏های تحقق شعار گذشته که اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی بود به وجود می آید. حمایت از کالای ایرانی پلی است برای درخشش استعداد سازندگی در درون کشور و باید به آن افتخار و آن را به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

هاشمی بیان کرد: یکی از آسیب های موجود اجتماعی ما که ریشه آن، میراث دوران طاغوت است، همین است که افراد، دلبسته به تولیدات بیگانه باشند، البته کالای ساخت داخلی می بایست رقابت‏ پذیر و از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد.

وی با اشاره به نقش دانشگاه و دانشجویان در راستای حمایت از کالای ایرانی گفت: دانشگاه ها علاوه بر تربیت دانشجویان و محققانی که با استفاده از علم آن‏ها می توان کیفیت کالا را افزایش داد که این همان ارتباط دانشگاه، با صنعت است که سال‏ ها به عنوان یکی از مطالبات مهم رهبری از دانشگاه‏ ها دنبال می شود، علاوه بر این برای فرهنگ سازی خرید کالاهای ایرانی می توانند بسیار مؤثر و میدانی عمل کنند یعنی اگر این تعداد دانشجویانی که در سراسر کشور در حال علم آموزی هستند، با اولویت قرار دادن راهبرد خرید کالای ایرانی، نسل جوان و خانواده های خود می توانند به این عمل سمت وسو دهند.

فرمانده پایگاه بسیج امام حسین دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن اضافه کرد: شرکت دانش بنیان مستقر در مراکز دانشگاهی، با برندسازی ارائه دهنده موفقیت‏ هایی از تلاش و جهش جوان ایرانی در این خصوص را نشان می دهد.استفاده از توان دانشگاهیان در افزایش کیفیت فناوری کارخانه‏ ها، از راه ‏های افزایش کیفیت محصولات داخلی است. سابقه نشان داده هرگاه به دانشمندان و جوانان داخل اعتماد کردیم، کارهای به ظاهر نشدنی به مرحله عمل تبدیل شده است.

وی با اشاره به حواشی صورت گرفته در زمینه پیام رسان های داخلی گفت: یکی از محصولاتی که این روزها درباره آن بیشتر بحث می شود، استفاده از پیام رسان‏ های داخلی است. استفاده از ظرفیت و توان دانشگاهیان در خصوص تبیین و روشنگری این مسئله به دور از حواشی می تواند در راستای پاسداشت منافع ملّی موثر باشد، همچنین برای رفع انحصار از پیام رسان های غیرایرانی می توان از موارد مشابه داخلی استفاده کرد و در راستای حمایت از کالای ایرانی گام های موثری برداشت.

به گفته وی، قطعا همه محصولات حوزه فناوری در ابتدا با مسائل و مشکلاتی همراه هستند که به مرور زمان و با صبر و خویشتن‏داری به محصولی قابل توجهی تبدیل می شوند.

هاشمی در پایان تاکید کرد: ضعف امکانات در تمامی پیام رسان های جدید یک امر طبیعی است همان طور که می دانید تلگرام نیز در آغاز کار در مواردی با نواقصی همراه بود اما به مرور زمان مشکلات آن مرتفع شد . به طور کلی می توان گفت توسعه یک پیام رسان و برطرف شدن معایب آن نیازمند حمایت کاربران است.

701

کد خبر: 934187

وب گردی

وب گردی