از گزینه های استانی برای شهرداری تهران تا تبریزی که به دنبال جهانی شدن است

اخبار مهم و پربازدید در بخش استان های کشور در روزی که گذشت را در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، مهمترین عناوین و اخبار حوزه های مختلف در استانهای کشورمان امروز یکشنبه دوم اردیبهشت 1397 در ادامه آورده می شود:

شهردار مشهد به شهرداری تهران نمی‌رود

محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد در رابطه با این موضوع در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: آقای تقی زاده خامسی تعهد چهارساله به شورای شهر مشهد دارند و اگر قصد رفتن از مشهد را داشته باشند این موضوع خلف وعده است.

رئیس شورای شهر مشهد در پاسخ به این سوال که آیا در این زمینه با آقای شهردار صحبت کرده اید یا خیر، گفت: بله با آقای تقی زاده خامسی صحبت کرده ایم و تایید کرده اند که قصد دارند در مشهد به عنوان شهردار باقی بمانند.

yon.ir/XqjWM

واکنش علی اوسط هاشمی نسبت به شهردار شدنش در تهران

علی اوسط هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا در رابطه با شهردار شدن در تهران با شما رایزنی شده یا خیر، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: هنوز به شکل رسمی با من رایزنی صورت نگرفته است.

استاندار سابق سیستان و بلوچستان در پاسخ به این که نظر خودتان در این رابطه چیست، گفت: تا به طور رسمی این موضوع اعلام نشود امکان مطرح کردن مباحث در این خصوص وجود ندارد؛ لذا نظر دادن من در این باره قابل قبول نیست.

هاشمی تصریح کرد: انتخاب شهردار با نظر شورای شهر صورت خواهد گرفت و هیچ موضوعی به صورت رسمی با من مطرح نشده است.

yon.ir/H9UPC

تبریز 2018 فرصتی برای معرفی قابلیت های گردشگری آذربایجان شرقی است

به گزارش ایسکانیوز، مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی در نشست خبری تبریز ۲۰۱۸ ضمن قدردانی از تلاش‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در خصوص رویداد «تبریز۲۰۱۸» گفت: «"تبریز۲۰۱۸" یک فرصت بسیار خوب است نه تنها برای توسعه گردشگری تبریز و استان آذربایجان شرقی بلکه یک فرصت خوب برای کشور عزیزمان ایران اسلامی است. خوشبختانه بعد از ثبت تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی اتفاقات خوبی روی داده است.

وی گفت: به اعتقاد من "تبریز۲۰۱۸" که در ۵ اردیبهشت امسال به‌صورت رسمی افتتاح خواهد شد یک فرصت مناسب برای معرفی قابلیت‌های گردشگری آذربایجان شرقی و شهر تبریز است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: هیئت دولت کمیته‌ای را در این خصوص تشکیل داده است که یکی از مصوبات این کمیته این است که رویدادهای بین‌المللی برخی از وزارتخانه‌ها از جمله وزارت ورزش و جوانان در تبریز برگزار شود که برگزاری رویدادهای ورزشی فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های مناسب استان آذربایجان شرقی است.

yon.ir/GJKkE

تاکید معاون سیاسی بر اتمام پروژه قطار شهری تبریز

شهرتی فر با تاکید بر ضرورت اتمام پروژه قطار شهری تبریز ابراز کرد: این پروژه نیز جزو مطالبات مردم تبریز از دولت بوده و امیدواریم با تخصیص اعتبار در آینده نزدیک شاهد اتمام و به ثمر رسیدن آن باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین درباره آخرین وضعیت پروژه راه تبریز - میانه بیان کرد: در حال حاضر ریل گذاری این پروژه تا ایستگاه بستان آباد به اتمام رسیده و برای آن 110 درصد اعتبار تخصیص یافته است و اتمام راه آهن تبریز - میانه یکی از مطالبات ما در سفر ریاست جمهوری به استان بوده و خواهیم کوشید تا پایان سال 98 آن را تکمیل و تقدیم مردم منطقه کنیم.

yon.ir/PMUOO

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در گذشت

به گزارش ایسکانیوز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری دقایقی قبل به علت کهولت سن و بیماری دار فانی را وداع گفت.

فهیمه مهمان نواز دختر آیت الله مهمان نواز اظهار کرد: آیت الله مهمان نواز چند سالی دچار بیماری شده بودند که ظهر امروز پس از گذشت یک دوره طولانی در بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد به ملکوت اعلی پیوست.

yon.ir/VMPRc

توضیحات فرماندار بانه درباره اقدامات دولت برای حل مشکل مرزنشینان کردستانی

به گزارش ایسکانیوز، محمد فلاحی با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات مرزنشینان اظهار داشت: امروز استاندار کردستان، مسائل مربوط به مرز و بازار شهرهای مرزی استان را از طریق مسئولان مرکز پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه مصوبه جدید هیئت دولت مبنی بر ساماندهی معابر مرزی در راستای ارتقای کرامت مرزنشینان است، گفت: امیدورایم تصمیمات جلسه امروز سبب شود تا مبادلات در بازارچه مرزی سیران‌بند به بهترین شیوه انجام و دغدغه و نگرانی‌های بازاریان این شهرستان برطرف شود.

http://yon.ir/67l0v

مهم‌ترین اتفاقی که در راستای تبریز ۲۰۱۸ محقق شد

ایرج شهین باهر در شورای مدیران شهرداری تبریز با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص رویداد تبریز ۲۰۱۸ اظهار داشت: مهم‌ترین اتفاقی که در راستای تبریز ۲۰۱۸ محقق شد معرفی تبریز به عنوان یک شهر با ظرفیت‌های گردشگری بالا بود.

شهردار تبریز تصریح کرد: در کشور ما اصفهان، یزد و شیراز به عنوان شهرهای گردشگرپذیر معرفی شده‌اند، اما باید نشان دهیم که تبریز بیشتر از سایر شهرهای گردشگرپذیر کشور مکان‌های دیدنی و گردشگری دارد.

وی با اشاره به ضرورت مدیریت هزینه در مجموعه شهرداری تبریز بیان داشت: در راستای مدیریت هزینه‌ها در سال‌جاری، پروژه‌هایی که مشکل و دردی از شهروندان را رفع نمی‌کند و پروژه‌های تبلیغی هستند، اصلاً نباید اجرا شود چون پروژه‌ای که مشکل مردم را حل نکند به حق به محل انتقاد مردم تبدیل می‌شود.

901/900

کد خبر: 934197

وب گردی

وب گردی