بروجردی: تمام  استراتژی ها برای اقدام متقابل با امریکا پیش بینی شده است

رییس کمیسیون امنیت ملی درباره اولویت های اقدام متقابل امریکا در خصوص برجام از سوی ایران چه خواهد بود گفت: نسبت به تمامی زوایای این امر کارشناسی ها صورت گرفته بطوریکه برای کلیه مفروضات احتمالی آتی برنامه ریزی شده است.

علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با بیان اینکه برنامه جامع اقدام مشترک در آستانه یک تصمیم گیری حساسی است گفت: اگر آمریکا از برجام خارج شود ما با یک وضعیت جدیدی مواجه خواهیم بود که بر اساس منافع ملی‌ مان در عرصه جدید تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: طبق ضوابط بین المللی پایبندی ایران به برجام از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام می شود ضمن آنکه تمام گزارش هایی که تا کنون از مراجع مذکور اعلام شده است کلیه گزارشات مبنی بر صداقت و پایبندی ایران به توافقات برجام بوده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با تاکید بر اینکه ایالات متحده تنهابه عنوان یک کشور در بین 5 کشور دیگر تنها یک حق رای دارد و اجازه این را ندارد که به تنهایی در خصوص برنامه جامع اقدام مشترک، اقدامی صورت دهد و تصمیم یک جانبه بگیرد بیان کرد: با توجه به مجموعه سیاست های اتحادیه اروپا که معمولا متاثر از فشارهای آمریکا است، تردید جدی وجود دارد بتوانیم این مسیر را مانند گذشته ادامه دهیم چرا که تغییرات رخ داده در دولت آمریکا و استفاده از عناصر تندرو و افراطی ضد جمهوری اسلامی ایران، به نظر می رسد سیاست های آمریکا در جهت منفی نسبت به گذشته پررنگ تر شود.

وی اذعان کرد: اگر آمریکا از برجام خارج شود و این اتفاق رخ دهد طبیعتاً برهم زدن بازی و و عدم پایبندی به تعهدات، ایالات متحده را بیش از گذشته منزوی خواهد کرد و ماهم بر اساس اتفاقاتی که در آینده خواهد افتاد استراتژی های خود را عملیاتی خواهیم کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: چون هنوز این اقدامات از سوی دولت امریکا تنها در حد لفاظی است علل القاعده ما همچنان متعهد به برجام هستیم و اگر اقدام عملی خلاف سیاست های اتخاذ شده برجام از طرفین 5+1صورت گیرد جمهوری اسلامی ایران تصمیماتی بر اساس منافع ملی اتخاذ خواهد کرد ضمن آنکه مسئولیت اتخاذ سیاست های متقابل با این رفتارها با هیات نظارت بر برجام و شورای عالی امنیت ملی خواهد بود.

بروجردی در پایان در پاسخ به اینکه اولویت های اقدام متقابل در این خصوص از سوی ایران چه خواهد بود گفت: با توجه به اطلاعاتی که اخذ شده ،پیشاپیش نسبت به تمامی زوایای این امر کارشناسی هایی هم صورت گرفته بطوریکه برای کلیه مفروضات احتمالی آتی برنامه ریزی شده است.

301

کد خبر: 934204

وب گردی

وب گردی