تاکید روسای قوه مقننه و قضائیه بر توجه به مشترکات میان قوا

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: روسای قوای مقننه و قضائیه در جلسه قوای سه گانه بر مشترکات میان قوای مختلف تاکید داشتند.

به گزارش ایسکانیوز، غلامرضا کاتب عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات نشست مشترک سران قوا که امروز (یکشنبه) در مجلس برگزار شد، اظهار داشت: امروز بسیاری از کشورهای دنیا برای توسعه و آینده خود برنامه های بسیار شفاف و روشنی دارند.

وی افزود: کشور ما هم نیازمند است که برنامه و آینده روشنی داشته باشد. برای اینکه یک متولی اصلی برای آینده نگری کشور وجود داشته باشد، پیشنهاد شد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اگر ماموریت برنامه ای دارد، از کارهای انفعالی و روزمره خود دست بردارد و به مسائل اصلی کلان و آینده کشور بپردازد و یا اینکه سازمان متولی دیگری در کشور ایجاد کنیم تا مسئله اش مسائل روزمره و انفعالی نباشد.

کاتب با اشاره به منافع عمومی کشور گفت: اگر می خواهیم به حقوق ملت و اقلیت های خود بپردازیم نیازمند این است که قوای کشور به وحدت ملی دست پیدا کند و از ظن به یکدیگر پرهیز کنیم. ما در درون کشور و میان قوای مختلف، مشترکات زیادی داریم. در صحبت های روسای قوای مقننه و قضائیه این مسئله مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ما در کشور ظرفیت های زیادی داریم افزود: از جمله این ظرفیت ها نیروی انسانی و جوانان نخبه است. الان بسیاری از ایده های نخبگان ما در درون احزاب و گروه های ما گنجانده نمی شود و ما باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که از همه ظرفیت های کشور استفاده شود. قطعا اگر انسجام ملی برای منافع ملی شکل گیرد، در همه عرصه ها مخصوصا در تولید ملی و کالای ایرانی می توانیم به دستاوردهای خوبی برسیم.

کاتب ادامه داد: حتی اگر کالای ایرانی را ارزان تولید کنیم اما وحدت ملی در درون کشورمان شکل نگیرد نمی تواند شعار مقام معظم تحقق پیدا کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: انتظاری که همه فراکسیون ها و همه قوای کشور داشتند، این بود که این گفتمان به یک ایده عملیاتی برسد تا ملت شاهد تحولات زیادی باشند.

منبع: مهر

305

کد خبر: 934241

وب گردی

وب گردی