بارش باران بهاری در کشور

تا بعدازظهر امروز دوشنبه 3 اردیبهشت عمده فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور خواهد بود و روز سه‌شنبه گستره بارش شمال‌شرق را دربرمی‌گیرد.

احد وظیفه ، مدیریت پیش‌بینی و هشدار در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: از امروز سامانه بارشی در غالب مناطق کشور به جز بخش‌هایی از جنوب‌شرق فعال خواهد بود، گفت: عمده فعالیت این سامانه تا بعدازظهر دوشنبه در نیمه غربی کشور خواهد بود و پس از آن میزان بارش در شمال‌غرب، غرب و جنوب‌غرب کشور کاسته شده و تمرکز بارش در شمال‌شرق، نیمه شرقی سواحل، مرکز، دامنه‌های البرز شرقی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی بوده و در این مناطق سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهد شد.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشوربیان کرد: طی این مدت بارش در ارتفاعات مرکزی البرز و زاگرس به صورت برف پیش‌بینی می‌شود و در اغلب مناطق کشور وزش باد شدید را خواهیم داشت و دریای خزر در این روز مواج خواهد بود.

به گفته وظیفه، روز سه‌شنبه با عبور سامانه بارشی به سمت شرق گستره بارش شمال‌شرق کشور را دربرمی‌گیرد و رگبارهای خفیف و پراکنده در شمال‌غرب و شرق کشور نیز دور از انتظار نخواهد بود.

705

کد خبر: 934247

وب گردی

وب گردی