شخصیت های استانی که در صف بهشت ایستاده اند

در حالی اسامی ۲۸ نفر به عنوان گزینه‌های شهرداری تهران روز گذشته اعلام شد که 6 نفر از این افراد جزو مقامات استانی در کشور هستند.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، پس از گذشت حدود 7 ماه از انتخاب و صدور حکم محمدعلی نجفی به عنوان شهردار تهران خبر استعفای وی در رسانه ها پیچید که در همان اولین روزها شورای شهر با استعفای نجفی مخالفت کرده اما با پافشاری نجفی بر روی استعفایش نهایتا در روز 21 فروردین ماه شورای شهر استعفای وی را پذیرفت و حسینی مکارم را به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب کردند.

روز گذشته یکشنبه دوم اردیبهشت ماه در شورای شهر تهران 28 نفر به عنوان گزینه های شهرداری در صحن شورا معرفی شدند که از این 28 کاندیدا 6 نفر از مقامات استان های کشور از جمله محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان، سیدمناف هاشمی استاندار گلستان، اسماعیل تبادار استاندار فارس، علی اوسط هاشمی استاندار سابق سیستان و بلوچستان، قاسم تقی زاده خامسی شهردار مشهد و محمدابراهیم انصاری‌لاری مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش جزو کاندیدای تصدی شهردار تهران هستند که در ادامه سوابق کاری آنها آورده خواهد شد.

محسن مهرعلیزاده/استاندار اصفهان

وی متولد ۱۳۳۵ در مراغه است که از سوابق اجرایی اش در حال حاضر می توان به سمت استانداری اصفهان اشاره کرد.

مهرعلیزاده سیاستمدار اصلاح طلب و رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش است. وی در دولت اول اصلاحات استاندار خراسان و در دولت دوم معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی بود.

مهرعلیزاده در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان مراغه واقع در استان آذربایجان شرقی به دنیا آمد. وی در انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری با حمایت نمایندگان مجلس استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و خراسان و پیشنهاد رئیس‌جمهور وقت، وارد عرصه انتخابات شد.

با توجه به این موضوع که مهرعلیزاده از سوی شورای شهر تهران یکی از کاندیداهای تصدی شهرداری است اما نظر مسوولین و نمایندگان در استان اصفهان مخالف آن است که وی از اصفهان به تهران برود.

حیدرعلی عبادی نماینده مردم اصفهان با تاکید بر این که من اطلاع دارم دکتر مهرعلیزاده در اصفهان می ماند، در گفت وگو با ایسکانیوز، اظهار داشت: مهرعلیزاده نسبت به اصفهان تعهد اخلاقی دارد و اگر قصد رفتن از اصفهان را داشته باشد متوجه این موضوع خواهد شد که چه مقدار به برنامه های توسعه ای اصفهان لطمه خواهد زد.

وی تاکید کرد: دکتر مهرعلیزاده هرگز از اصفهان نخواهند رفت.

yon.ir/O35o9

سیدمناف هاشمی/استاندار گلستان

وی متولد ۱۳۴۶ در روستای لمرد هزارجریب بهشهر است. هاشمی استاد دانشگاه، سیاستمدار ایرانی و استاندار کنونی گلستان است.

تحصیلات وی در مقطع فوق لیسانس در انستیتوی کارولینسکا سوئد در رشتهٔ شهرسازی است و همچنین هاشمی موفق به اخذ گواهینامه دکتری از این دانشگاه شد

وی در دوران مدیریت محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران مسئولیت‌هایی همچون معاونت برنامه‌ریزی و توسعهٔ شهری، قائم مقام معاونت خدمات شهری، مدیرکل تشخیص و وصول درآمد را بر دوش داشته است و با روی کار آمدن حسن روحانی به معاونت وزارت ورزش و جوانان منصوب شد و بعد از استعفای محمود گودرزی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان شد.

وی در جلسه هیئت دولت که در تاریخ نوزدهم مهر ماه ۹۶ به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی (رئیس جمهور) برگزار شد به عنوان هشتمین استاندار استان گلستان تعیین و با تصویب هیئت وزیران برای این مسئولیت انتخاب شد.

اسماعیل تبادار/استاندار فارس

وی متولد سال 36 در شهرستان گناوه است که در دولت اصلاحات مدتی معاون استاندار فارس و از سال‌های 81 تا 84 استانداری بوشهر بود.

تبادار در دوران حضورش در دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد یکی از پیگیری‌های جدی‌اش درباره راه اندازی فرودگاه یاسوج بود.

تصدی شهرداری گچساران، معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویر احمد، معاون عمرانی استانداری فارس، معاون عمرانی استانداری بوشهر، مشاور مدیر عامل مناطق آزاد کشور، مسئول عمران بنیاد مستضعفان، مدیر کل دفتر فنی استانداری کهگیلویه وبویر احمد، معاون برنامه ریزی و اقتصادی استانداری گیلان در کارنامه کاری تبادار دیده می‌شود.

علی اوسط هاشمی/استاندار سیستان بلوچستان در دولت یازدهم

وی متولد ۱۳۳۷ در شهرستان سنقر است که از سوابق اجرایی هاشمی می توان به استاندار استان سیستان و بلوچستان در دولت یازدهم نام برد.

همچنین از سوابق اوسط‌هاشمی می‌توان به شهردار کنگاور، سرپرست فرمانداری گیلانغرب، مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری چهارمحال و بختیاری، مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری کرمانشاه، مدیرکل ثبت احوال استان یزد، معاون سیاسی و امنیتی استانداری کردستان در دولت اصلاحات، فرماندار تهران در دولت اصلاحات، معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین اشاره کرد.

استاندار سابق سیستان و بلوچستان در رابطه با این موضوع که وی به عنوان شهردار تهران نامش در کاندیداها بوده است واکنش نشان داد که در ادامه بخشی از گفت وگوی وی با خبرنگار ایسکانیوز آورده می شود؛

علی اوسط هاشمی در این رابطه گفت: برای انتخاب شهردار یکسری ویژگی ها مانند توانمندی شخص، شناخت و سوابق اجرایی و همچنین سابقه فعالیت در تهران وجود دارد که تاثیر گذار است و براساس اینها می توان با خرد و کار جمعی در مورد انتخاب شهردار تصمیم گیری کرد.

yon.ir/EsraB

قاسم تقی زاده خامسی/شهردار مشهد

وی دارای تجربه‌ای 25 ساله در مدیریت شهری و متولد مشهد است. تقی زاده خامسی 6 سال معاون خدمات‌شهری کرباسچی در دوره حضورش در شهرداری تهران بوده است.

تقی زاده خامسی دارای کارشناسی ارشد عمران بوده و در سال‌های ۶۶ تا ۷۱ معاون‌ فنی استانداری خراسان‌رضوی بوده است.

وی در حال به عنوان کاندیدای تصدی شهرداری تهران انتخاب شده است که به اعتقاد شورای شهر مشهد تقی زاده خامسی به این شهر تعهد 4 ساله دارد و باید در مشهد باقی بماند این در حالی است که هنوز شهردار مشهد هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نداشته است.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد در رابطه با این موضوع در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: آقای تقی زاده خامسی تعهد چهارساله به شورای شهر مشهد دارند و اگر قصد رفتن از مشهد را داشته باشند این موضوع خلف وعده است.

yon.ir/ZsfET

محمدابراهیم انصاری‌لاری/مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش

وی متولد ۱۶ آبان ۱۳۳۹ در لار و دانش‌آموخته حقوق است. انصاری لاری استاندار سابق بوشهر (مهرماه ۷۶ تا شهریورماه ۷۸)، استاندار سابق استان‌فارس (۸۰ تا ۸۴) و رئیس سازمان ثبت احوال ایران در دولت اصلاحات بوده است. انصاری قبل از انتصاب به سمت‌های سیاسی، کارمند وزارت ارشاد بوده و همچنین مدتی نیز معاونت وزیر کشور را بر عهده داشته است.

وی مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با حکم حسن روحانی از سال 1396 تاکنون بوده است.

901/900

کد خبر: 934309

وب گردی

وب گردی