صالح اسکندری: دانشگاه آزاد  اسلامی با 2هزار کتاب  تازه به نمایشگاه  کتاب می‌آید

سرپرست سازمان چاپ و امور رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر حضور این دانشگاه در سی یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، گفت: انتشارات دانشگاه امسال با 2 هزار عنوان کتاب تازه به صورت منطقه ای و با حضور نمایندگان مناطق دانشگاهی در نمایشگاه سی و یکم حضور دارد.

صالح اسکندری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره حضور دانشگاه آزاد اسلامی در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب، بهار حوزه نشر است و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی در نظر دارد طبق سنوات گذشته در این دوره نیز حضوری پربار داشته باشد.

وی افزود: با توجه به محدودیت فضا در مصلی تهران حدود 2000 عنوان از جدید ترین کتب منشر شده توسط ناشرین فعال دانشگاه را جهت معرفی و عرضه به دانشجویان، اساتید و سایر علاقمندان به معرض نمایش خواهیم گذاشت.

اسکندری از انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از ناشرین فعال حوزه نشر دانشگاهی یاد کرد و گفت: سالیانه بیش از 600 عنوان کتاب در حوزه های علمی، پژوهشی، فرهنگی، آموزشی، کمک آموزشی، درسی و ... در کلیه رشته ها منتشر می شود که با وجود تعطیلات تابستانی دانشگاه در دو مقطع 15 روزه، انتشارات دانشگاه تقریبا رشد 10 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

وی با بیان اینکه حدود 50 ناشر فعال در دانشگاه آزاد اسلامی به امر انتشار کتاب می پردازند اظهار داشت: تا کنون بیش از سه هزار 700 عنوان کتاب از این ناشر بزرگ در خانه کتاب پایتخت ثبت شده است که از این تعداد سه هزار 497 عنوان چاپ اول و 216 عنوان نیز به چاپ های بعدی رسیده اند.

سرپرست سازمان چاپ و امور رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی، عنوان کرد: سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد با ثبت بیش از 453 عنوان کتاب در خانه کتاب فعال ترین ناشر این دانشگاه است و واحدهای دانشگاه آزاد اصفهان (خوراسگان) با 309 عنوان، تهران جنوب 184 عنوان، یزد 174 عنوان، اراک 152 عنوان، تبریز 133 عنوان و نجف آباد با 129 عنوان کتاب حایز رتبه های بعدی در این زمینه هستند.

وی با اظهار این مطلب که سازمان چاپ و انتشارات سالیانه بیش از 100 عنوان کتاب جدید منتشر می کند، افزود: این سازمان در نظر دارد ضمن افزایش کمی و کیفی کتب چاپی منتشر شده در زمینه کتب الکترونیکی نیز نیاز مخاطبان را برآورده سازد.

اسکندری در خصوص بخش چاپ نیز گفت: این ناشر دارای چاپخانه ای بزرگ و مجهز بوده که کلیه امور چاپی این دانشگاه اعم از کتب، مجلات، هفته نامه، ماهنامه، سالنامه، اوراق امتحانی، پاکات و سایر محصولات را عهده دار می باشد. چاپخانه دانشگاه دارای دو بخش چاپ ورق و چاپ رول (روزنامه ) می باشد. در قسمت چاپ ورق که مجهز به چاپ دیجیتال، سالیانه بیش از 250 عنوان کتاب به چاپ می رسد.

وی ادامه داد: قسمت چاپ رول که همان چاپ روزنامه است در چند سال اخیر راه اندازی و مجهز به یکی از پیشرفته ترین دستگاه های چاپ روزنامه در کشور است و در حال حاضر علاوه بر چاپ روزنامه ها و سایر درخواست های چاپی دانشگاه سفارشات چاپ بیرون از دانشگاه را نیز انجام می دهد.

سرپرست سازمان چاپ و امور رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: با برنامه ریزی و در نظر گرفتن تمهیداتی در نظر داریم چاپ و انتشارات دانشگاه را در راستای نیل به اهداف دانشگاه مبنی بر استفاده بهینه از امکانات و درآمدزایی بیشتر در آینده ای نزدیک به جایگاه مطلوب خود برسانیم.

اسکندری در پایان از راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای کتاب در سطح شهر تهران و سایر واحدهای شهرستان خبر داد و عنوان کرد: راه اندازی سامانه نشر، فروش اینترنتی کتب و همچنین شرکت در نمایشگاه های بین المللی کتاب در داخل و خارج کشور اهم برنامه های این سازمان در سال جاری است.

502

کد خبر: 934339

وب گردی

وب گردی