مهارت آموزی دانش آموزان مناطق محروم اولویت وزارت آموزش و پرورش است

معاون وزیر آموزش و پرورش ازحمایت وزیرآموزش و پرورش برای برگزاری طرح ایران مهارت در دوره متوسطه خبر داد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ علی زرافشان معاون وزیر آموزش و پرورش در حاشیه ی بازدید از یکی از واحدهای سازمان فنی و حرفه ای منطقه ی مشیریه گفت: یکی از مسولیت های آموزش و پرورش، مهارت آموزی دانش آموزان است که برای تحقق این هدف مشترک، تفاهم نامه ای جهت تعامل با سازمان فنی و حرفه ای منعقد شده است.
وی افزود: درسی تحت عنوان کار و فناوری از پایه ششم ابتدایی به دانش آموزان آموزش داده می شود تا آن ها آماده شوند که در پایه نهم رشته های خود را با آگاهی بیشتر انتخاب کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در هفته مشاغل امکان بازدید دانش آموزان از مراکز آموزش فنی حرفه ای و صنایع تولیدی وجود دارد که با محیط کار آشنا شوند.
زرفشان تصریح کرد: با حمایت وزیر کار و وزیر آموزش و پرورش طرح ایران مهارت، برنامه ریزی شده است که در دوره متوسطه برگزار می شود و امسال در ۸ استان کشور به صورت آزمایشی در حال انجام است امیدواریم در سال تحصیلی آینده این همکاری را برای کلیه مدارس دوره اول متوسطه تعمیم دهیم.
او ادامه داد: شاخه کاردانش براساس استانداردهای آموزش انجام می دهد و علاوه بر استانداردهای مهارتی، گواهینامه های تخصصی با نظارت سازمان فنی حرفه‌ای به دانش‌آموزان اعطا می‌شود به نوعی دانش آموزان شاخه کاردانش ۲ دیپلم یکی در مدارس و یکی در مراکز مهارتی دریافت می کنند زرافشان در پایان گفت: دوره های کاردانش از توانمندی هایی برخوردار هستند که بتوانند نیروی کار را برای توسعه صنعت و اشتغال کشور فراهم کنند.

در ادامه محبی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و رئیس طرح ایران مهارت گفت: استان های تهران، کرج، قزوین، مرکزی، گلستان، مازندران، سمنان و شهرستان های استان در مرحله ی آزمایشی طرح ایران مهارت حضور دارند و قرار است این طرح سال آینده به استان های محروم تعمیم یابد.
محبی افزود: در این طرح حدود ۵۰۰ مهارت را دانش آموزان متوسطه اول آموزش می بینند و امسال ۱۰ درصد دانش آموزان استان های ۸ گانه در این طرح شرکت کردند.
او ادامه داد: مهارت ها شناسایی شده است و در برخی استان ها آموزش هایی صورت گرفته است و رویکرد ما این است که با بازخوردی که از این طرح می گیریم، ساعات فوق برنامه مدارس را به مهارت گرایش دهیم.
معاون آموزش متوسطه خاطر نشان کرد: در طرح ایران مهارت پیش بینی شده است که ۶۰ ساعت از مهارت ها و تخصص های کاربردی را به دانش آموزان آموزش دهیم.

محبی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و رئیس طرح ایران مهارت در طی این نشست گفت: استان های تهران، کرج، قزوین، مرکزی، گلستان، مازندران، سمنان و شهرستان های استان در مرحله ی آزمایشی طرح ایران مهارت حضور دارند و قرار است این طرح سال آینده به استان های محروم تعمیم یابد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: در این طرح حدود ۵۰۰ مهارت را دانش آموزان متوسطه اول آموزش می بینند و امسال ۱۰ درصد دانش آموزان استان های ۸ گانه در این طرح شرکت کردند.

او ادامه داد: مهارت ها شناسایی شده است و در برخی استان ها آموزش هایی صورت گرفته است و رویکرد ما این است که با بازخوردی که از این طرح می گیریم، ساعات فوق برنامه مدارس را به مهارت گرایش دهیم.

رئیس طرح ایران مهارت خاطر نشان کرد: در طرح ایران مهارت پیش بینی شده است که ۶۰ ساعت از مهارت ها و تخصص های کاربردی را به دانش آموزان آموزش دهیم و ساعات فوق برنامه دانش آموزان به آموزش های مهارتی اختصاص می یابد که مهارت آموزی دانش آموزان مناطق محروم اولویت وزارت آموزش و پرورش است.

202

کد خبر: 934401

وب گردی

وب گردی