کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر در آموزشکده سما واحد رشت

کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد و آثار سوء مصرف مواد مخدر با حضور سروان علی وحیدی کارشناس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گیلان در آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد رشت برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ سروان وحیدی کارشناس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گیلان در جمع دانشجویان و کارکنان حاضر در این کارگاه بیان کرد: براساس تحقیات صورت گرفته بیش از چهل و چهار درصد بزهکاری جامعه در خانواده های سست مذهب پرورش یافته اند.
کارشناس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گیلان افزود: استفاده از الگوهای مذهبی در تربیت فرزندان، آنها را در برابر مشکلات مقاوم و در برابر آسیب های اجتماعی بیمه می کند.
سروان وحیدی گفت: برخورد غیر متکبرانه با کودک و نوجوان، بررسی مشکلات و حل مسائل آنان توسط والدین از مهمترین راه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.
کارشناس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گیلان برنامه ریزی نادرست در فعالیت های از قبیل کار و تفریح، عدم کنترل میهمانیهای نوجوانان و جوانان، امن نبودن محیط خانواده برای نوجوانان و جوانان از نظر ابعاد روحی و روانی، کمرنگ شدن شادابی، نشاط و صمیمیت در خانواده و ایجاد مشکلات عاطفی و... را از علل راه های ورود مواد مخدر به حریم خانواده عنوان کرد.

گفتنی است این کارگاه آموزشی به مناسبت هفته سلامت و با استقبال خوب د انشجویان برگزار شد.

202

کد خبر: 934438

وب گردی

وب گردی