تاکید دو عضو شورای شهر شیراز بر انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر

دو عضو شورای شهر شیراز خواستار تسریع در انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر شدند.

به گزارش ایسکانیوز، قاسم مقیمی در بازدید اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری از شهرداری منطقه ۲ گفت: شهرداری منطقه ۲ به لحاظ موقعیت یک شهرداری ویژه است.

وی افزود: با توجه به گزارشات شهردار منطقه ۲ مبنی بر وجود حاشیه نشینی در این محلات و بافت قدیمی در این منطقه، نیاز به ارائه خدمات زیادی در این محدوده است.

مقیمی با اشاره به ساخت خانه محلات در این منطقه گفت: به منظور فرهنگسازی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی باید خانه محلات در این منطقه بیشتر احداث شود.

وی افزود: بحث ضایعات فروشان از مشکلات اصلی این منطقه است.

مقیمی گفت: پس از نشست‌های متعدد با خانه اصناف، هفت شغل مزاحم که در شهر مشکل ایجاد می‌کند را شناسایی و درصدد انتقال آن‌ها به محدوده شهر هستیم.

سولماز دهقانی عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه گفت: منطقه ۲ یک منطقه گسترده با بافت فرسوده زیاد است.

وی افزود: وجود یک سوم بافت فرسوده شهر در این منطقه سبب معضلات بسیاری شده است.به گفته دهقانی، ساماندهی بار فروشان و دستفروشان بلوارهای رحمت و مدرس باید دراولویت فعالیت کمیسیون و معاونت خدمات شهری باشد.

دهقانی افزود: بسیاری از این افراد به سبب اینکه تنها شغلی است که می‌توانند انجام دهند با جمع آوری توسط واحد تخلفات شهرداری دچار مشکل معیشتی می شوند اما حضور آنها نیز در شهر، سبب نازیبا شدن چهره‌ی شیراز و به وجود آمدن ترافیک در منطقه می‌شود.

وی خواستار انتقال بحث ضایعات فروشی به خارج از شهر شد.

دهقانی همچنین خواستار بررسی و رسیدگی به وضعیت آرامستان دارالسلام شد.

901

کد خبر: 934482

وب گردی

وب گردی