رفتار دوگانه آمریکا درباره قیمت نفت؛ ترامپ موافق افزایش قیمت نفت است

وزیر نفت موضع رئیس جمهوری آمریکا را درباره قیمت نفت دوگانه عنوان کرد و گفت: آقای ترامپ موافق افزایش قیمت نفت است و افزایش قیمت نفت ربطی به اوپک ندارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ درباره توئیت اخیر ترامپ که از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای بالا بردن قیمت نفت انتقاد کرده بود، گفت: آقای ترامپ این حرف‌ها را برای بخشی از افکار عمومی آمریکا که از بالا رفتن قیمت نفت ممکن است ناراضی باشند، مطرح می‌کند وگرنه خودش موافق افزایش قیمت نفت است.

او ادامه داد: بر اساس اطلاعاتی که ما از پشت پرده داریم، آقای ترامپ موافق افزایش قیمت نفت است تا تولید نفت و شیل اویل و درآمد مالیاتی این کشور را افزایش داده و ایجاد اشتغال کند.

زنگنه، موضع رئیس جمهوری آمریکا را درباره قیمت نفت دوگانه عنوان کرد و افزود: ترامپ از یک سو و در پشت پرده تلاش می‌کند قیمت نفت را افزایش دهد و در دیگر سو، اوپک را مقصر افزایش قیمت نفت می داند، در حالی که افزایش قیمت نفت ربطی به اوپک ندارد.

وزیر نفت تصریح کرد: ترامپ برای بالا نگه داشتن قیمت نفت با اوپک تفاهم نکرده، بلکه با بعضی از اعضای اوپک تفاهم کرده است.

ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اخیرا در توئیتی نوشت: «یک بار دیگر اوپک آغاز کرد. همه جا و از جمله در نفتکش‌ها در دریا به میزان بی‌سابقه‌ای نفت وجود دارد، اما قیمت نفت مصنوعی و بسیار گزاف است. این خوب نیست و قابل قبول هم نخواهد بود.»

زنگنه درباره این‌که آیا ایران با تمدید توافق اوپک پس از پایان سال ۲۰۱۸ موافقت می‌کند، افزود: در نشست آینده اوپک تصمیمی درباره این موضوع نخواهیم گرفت، چون بعید است در دستور جلسه باشد.

او با بیان این که اگر روند افزایشی قیمت نفت به شکل کنونی ادامه پیدا کند ضرورتی برای تمدید توافق اوپک وجود ندارد، افزود: قیمت بالای نفت حتی در میان‌مدت با متلاطم کردن بازار نفت و فشار به قیمت به ضرر اوپک است.

وزیر نفت ادامه داد: هرچه تولید نفت‌های گران افزایش یابد، اوپک مجبور به کاهش تولید می‌شود و بدین ترتیب قیمت نفت افت می‌کند. در واقع نبودن توازن در عرضه و تقاضا به ضرر اوپک است.

او تاکید کرد: من فکر می‌کنم قیمت نفت متعادل و بدون نوسان برای اوپک و تولیدکنندگان مناسب است.

یکصدوهفتادوچهارمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ۲۲ ژوئن (جمعه، یکم تیرماه) در وین برگزار می‌شود.

وزیر نفت درباره نقش عوامل بنیادین در افزایش قیمت نفت هم اظهار کرد: بخشی تحت تاثیر عوامل بنیادین و بخشی هم متاثر از تنش‎هاست.

402

کد خبر: 934485

وب گردی

وب گردی