ثبت یک رکورد جدید در برگزاری کلاس آنلاین در دانشگاه آزاد اسلامی

واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی با فراهم کردن زیرساخت برگزاری این دوره، توانسته شرایط حضور ۱۱۰۰ نفر را به صورت همزمان در کلاس فراهم کند.

به گزارش ایسکانیوز، آمـــــوزش‌هــــای الکترونیـکــی و از راه دور، امــروزه به عنوان یکــی از روش‌های نوین آموزش تحصیلی در کشورهای پیشرفته جهان شناخته می‌شود. در ایران نیز دانشگاه آزاد اسلامی با راه‌اندازی یک واحد دانشگاهی با هدف آموزش الکترونیکی توانسته است به عنوان یکی از قطب‌های آموزش از راه دور شناخته شود؛ به طوری که واحد الکترونیکی این دانشگاه به عنوان تنها واحد غیرحضوری در کشور شناخته می‌شود.این واحد اخیرا کلاسی را به صورت آنلاین و با حدود 1100 دانشجو برگزار کرده است؛ دوره‌ای که یک رکورد در آموزش الکترونیکی محسوب می‌شود. این دوره دو روزه با عنوان «فرهنگ از نگاه نهج‌البلاغه» برگزار شده و اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی در آن شرکت کرده و شرکت‌کنندگان پس از حضور در کلاس، در امتحان آنلاین حضور می‌یابند. نتایج آزمون نیز بلافاصله پس از پایان آن به شرکت‌کنندگان اعلام شد.

این واحد در اطلاعیه خود از این آزمون می‌نویسد: «واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی با فراهم کردن زیرساخت برگزاری این دوره، توانسته شرایط حضور ۱۱۰۰ نفر را به صورت همزمان در کلاس فراهم کند. آزمون برگزار شده تا انتها توسط کارشناسان فنی، پشتیبانی شد. این واحد به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه الکترونیکی کشور توانسته است صدها هزار ساعت کلاس را به صورت آنلاین برگزار کند. با زیرساخت‌های موجود در این واحد، امکان حضور همزمان سه هزار نفر در کلاس فراهم است. واحد الکترونیکی تاکنون با نهادها و مراکز آموزشی مختلف، دوره آموزشی برگزار کرده است. در پایان هر یک از این دوره‌ها، مدرک معتبر دانشگاه آزاد اسلامی به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود. این واحد آمادگی برگزاری دوره‌های مشترک آنلاین را با کلیه نهادها، موسسات و واحدهای آموزشی داراست. شرکت‌کنندگان در دوره «فرهنگ از نگاه نهج‌البلاغه» نیز مدرک معتبر حضور در دوره را دریافت خواهند کرد.»

منبع: فرهیختگان

203

کد خبر: 934495

وب گردی

وب گردی