حضور رئیس جمهور در افتتاح تبریز 2018 نشاندهنده اهمیت این رویداد است

معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی گفت: حضور رئیس جمهور در مراسم افتتاح تبریز 2018 نشان دهنده اهمیت و توجه این رویداد تاریخی برای شهر، استان و کشور است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، شهر تبریز از سوی سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال میلادی 2018 انتخاب شده که مراسم استانی این رویداد با سال 2018 آغاز شد.

آیین رسمی این رویداد به صورت ملی قرار بود در اوایل فروردین با حضور رئیس جمهور در تبریز شکل گیرد اما این آئین به روز چهارشنبه هفته جاری پنجم اردیبهشت ماه موکول شد که قرار است در سالن 1500 نفری همایش های بین المللی تبریز با حضور مقامات کشورهای اسلامی همسایه و مقامات ملی و استانی برگزار شود.

مقرر شده است روز چهارشنبه هفته جاری یعنی پنجم اردیبهشت ماه مراسم افتتاح محقق شود. حضور عالی‌ترین مقام اجرایی کشور در این مراسم امری مثبت تلقی شده و موجب خواهد شد توجه رسانه‌ها و اذهان عمومی به این رویداد بیشتر جلب شود.

رحیم شهرتی فر معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که رویداد تبریز 2018 به صورت استانی در سال گذشته ثبت شد، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: این رویداد به شکل ملی قرار است در روز چهارشنبه هفته جاری افتتاح شود.

وی با تاکید بر این که رویداد تبریز 2018 از دی ماه 96 آغاز به کار کرد، افزود: آیین رسمی گشایش رویداد تبریز 2018 با حضور دکتر روحانی رئیس جمهوری چهارشنبه سال جاری اتفاق خواهد افتاد و در این مراسم سفرای کشورهای اسلامی و مقاماتی از کشورهای همسایه حضور خواهند داشت.

معاون سیاسی استاندار تصریح کرد: تبریز به دلیل وجود جاذبه های گردشگری، توانمندی های میراث فرهنگی و داشته های تاریخی به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی انتخاب شده است.

حضور رئیس جمهور در افتتاح تبریز 2018 نشاندهنده اهمیت این رویداد است

شهرتی فر ادامه داد: این آیین قرار است در روز چهارشنبه همین هفته در سالن بزرگ 1500 نفری همایش های بین المللی تبریز با حضور رئیس جمهور برگزار و افتتاح شود.

وی افزود: حضور رئیس جمهور در این مراسم نشاندهنده اهمیت و توجه این رویداد تاریخی برای شهر، استان و کشور است.

سخنران اصلی این رویداد رئیس جمهور است

معاون سیاسی استاندار در پاسخ به این سوال که چه کسانی در این مراسم سخنرانی خواهند کرد، گفت: مسوولین محلی و شهردار تبریز در این مراسم به مهمانان خیر مقدم خواهند گفت، اما سخنران اصلی این رویداد دکتر روحانی است.

وی ادامه داد: همچنین پیام فرهنگی کنفرانس اسلامی که پایتخت گردشگری جهانی شدن تبریز را تصویب خواهد کرد توسط دبیر کل این ستاد خوانده خواهد شد.

شهرتی فر در پاسخ به این سوال که این رویداد چه تاثیر مهمی برای کشور و استان خواهد داشت، گفت: تبریز به دلیل داشتن مردم خون گرم، جاذبه های گردشگری اعم از منابع طبیعی، میراث فرهنگی و تاریخی می تواند مورد توجه گردشگران دنیا قرار گیرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم این رویداد باعث تقویب شدن صنعت گردشگری تبریز شود و این شهر به عنوان مرکز استان و حتی برای خود استان مورد توجه گردشگران صورت گیرد.

رویداد تبریز 2018 آغازی برای معرفی این شهر به عنوان قطب گردشگری است

معاون سیاسی استاندار افزود: ما از این فرصت تاریخی برای معرفی شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی استفاده خواهیم کرد، در واقع این رویداد یک آغازی برای سال های بعد است تا بتوان در دنیا تبریز را به عنوان قطب گردشگری شناخته شود و گردشگران از هر کجا که مایل هستند تا جاذبه های زیبا و مردمان مهمان دوستی را ببینند به تبریز سفر کنند.

شهرتی فر گفت: در این آیین مقامات کشوری در سطح ملی، از جمله رئیس جمهور و معاونین همچنین وزرا و معاونین وزرا حضور خواهند داشت.

وی افزود: از مقامات استانی که در این رویداد حضور خواهند داشت می توان استانداران اسبق آذربایجان شرقی، نمایندگان ادوار منطقه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورا شهر تبریز و همین طور اقشار مردم مخصوصا دانشمندان، خانواده های ایثارگران و شهدا، علما و افراد شناخته شده از جامعه آذربایجان شرقی و تبریز در این مراسم نام برد.

معاون سیاسی استاندار گفت: همچنین سفرای کشورهای مقیم در تهران و مقاماتی از کشورهای همسایه مسلمان هم به این مراسم دعوت شده که انشالله حضور پیدا خواهند کرد.

901

کد خبر: 934533

وب گردی

وب گردی