کارنامه تجاری دولت دوازدهم/  رشد 95 درصدی واردات از سوئیس

در سال 96 کشور سوئیس در جایگاه هفتمین صادرکننده کالا به ایران قرار گرفت و واردات از این کشور با افزایش چشمگیری همراه شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بر اساس آمار گمرک در سال 96 کشور سوئیس در ردیف ده کشور اول صادرکننده کالا به ایران قرار گرفت و جایگاه هفتم را به خود اختصاص داد.

بر اساس این گزارش در مدت یاد شده بیش از دو میلیارد و 158 میلیون و 69 هزار دلار کالا از سوئیس به کشور وارد شد که این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال 95 از نظر وزنی 95.60 درصد و از نظر ارزشی 81.76 درصد افزایش را نشان می دهد.

این گزارش می افزاید فراورده های زیبایی و آرایشی و مراقبت از پوست، انواع ماشین آلات، جو، ذرت دامی، لوبیای سویا، دانه های کلزا، سیگار حاوی توتون، انواع شکلات، انواع دارو و مکمل های دارویی، مداد تراش و تیغه آن، آلات و دستگاه های لرزه نگاری، پروتزهای دندان، دندان مصنوعی، مفصل های مصنوعی، سمعک، ساعت های جیبی و مچی و رومیزی، اتوی برقی، مفصل های مصنوعی، سمعک، انواع مداد و خودکار، شامپوها، شیر خشک، مکمل های غذایی، تخم سبزیجات، عینک آفتابی، مبلمان و سایر کالاها از جمله کالاهایی هستند که در مدت یاد شده به کشور وارد شده است.

400

کد خبر: 934552

وب گردی

وب گردی