باید به فکر تجارت جهانی گاز باشیم

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه باید به فکر توسعه تجارت جهانی و شناسایی بازارهای هدف باشیم گفت: در ۳ سال آینده باید به اهداف برداشت تا ۲۹۰ میلیارد مترمکعب گاز ، تولید ۸.۴ میلیون تن اتان، تولید ۲ میلیون تن گوگرد، تولید ۳۶۰ میلیون تن میعانات گازی و ۱۲ میلیون تن ال پی جی در سال دست یابیم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در چهارمین همایش تولید پایدار گاز اظهار کرد: در سال گذشته بخش تولید و توزیع با وجود قطعی گاز ترکمنستان هیچ گونه مشکلی در ارائه خدمات نداشتیم.


او مدیریت تامین گاز کشور، حضور فعال در فرصت های تجاری و مدیریت تجدید ساختار را سه محور اساسی این شرکت عنوان کرد و گفت: شرکت ملی گاز ایران با مدیریت تجدید ساختار صنعت گاز را برعهده دارد به طوری که تا افق ۱۴۰۰ صنعت گاز را به صنعت رقابتی و کارآرا ارتقا خواهد داد.


عراقی افزود: باید برداشت گاز طبیعی در سال از ۲۳۰ میلیارد مترمکعب به ۲۹۰ میلیارد مترمکعب، اتان از ۱.۳ میلیون تن به ۸.۴ میلیون تن و گوگرد از ۱.۴ میلیون تن به ۲ میلیون تن برسد.


او ادامه داد: همچنین میعانات گازی باید از ۲۲۶ میلیون به ۳۶۰ میلیون و ال پی جی از ۲ میلیون تن به ۱۲ میلیون تن برسد.


عراقی تاکید کرد: باید به فکر تجارت جهانی و ارزش افزوده جهانی باشیم چرا که سطح ملی به سطح جهانی بر مبانی بنگاه داری است.


او با اشاره به اینکه در نیمه دوم عمر شرکت ملی گاز از خودکفایی به خوداتکایی خواهیم رسید، گفت: ما تنها به دنبال تولید پایدار نیستیم بلکه ارتقا کیفیت مدنظر است.

عراقی تاکید کرد: صنعت گاز نیازمند تغییر از الگوبرداری به فناوری و صدور خدمات و دانش است.

معاون وزیر نفت در امور شرکت ملی گاز گفت: تجارت جهانی گاز بر مبنای بنگاه داری انجام خواهد شد‌.

او خاطرنشان کرد: برند شدن شرکت ملی گاز در گرو اعتمادسازی میان نیروی انسانی، اعتماد به کار و ایجاد نشاط و خلاقیت در سازمان است.

401

کد خبر: 934624

وب گردی

وب گردی