کدام افراد باید مکمل های غذایی دریافت کنند؟

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه به لحاظ کمبود برخی ریزمغذی ها در گروه های سنی در معرض خطر، این افراد باید مکمل هایی را دریافت کنند، گفت: به منظور ایجاد دسترسی عادلانه در خدمات سلامت برنامه مکمل یاری ریزمغذی ها برای گروه های آسیب پذیر در اقصی نقاط کشور به صورت رایگان انجام می شود.

به گزارش ایسکانیوز، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری هفته سلامت در ایران با موضوع "پوشش همگانی سلامت برای همه و در همه جا" گفت: درحال حاضر علاوه بر آموزش و مشاوره در پایگاه های سلامت و مراکز جامع، بحث مکمل یاری ها نیز مطرح است.

دکتر عبداللهی گفت: به لحاظ کمبود برخی ریزمغذی ها در گروه های سنی در معرض خطر، این افراد باید مکمل هایی را دریافت کنند که در حال حاضر مکمل یاری ریز مغذی ها به صورت رایگان از طریق پایگاه های سلامت انجام می شود.

وی درخصوص ارائه مکمل ها و ریزمغذی ها به گروه های هدف گفت: گروه های آسیب پذیر بر اساس بخشنامه های موجود با مراجعه به خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت مکمل ویتامین D، مکمل های قطره آهن، قطره AD و مولتی ویتامین برای تمام کودکان زیر دو سال به صورت رایگان دریافت می کنند و این برنامه در جهت دسترسی آحاد مردم به مکمل های مورد نیاز صورت گرفته است.

دکتر عبداللهی یادآور شد: زنان باردار و شیرده نیز تحت پوشش برنامه های مکمل یاری هستند و قرص های آهن، مولتی ویتامین حاوی ید و اسید فولیک به صورت رایگان دریافت می کنند.

701

کد خبر: 934646

وب گردی

وب گردی