جزییات خرید کتاب توسط واحدهای دانشگاهی از نمایشگاه کتاب تهران

دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه «خرید کتاب از سی‌و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» را به روسای واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه «خرید کتاب از سی‌و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» را به روسای واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: نظر به برگزاری سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ 12/2/97 تا 22/2/97 در مصلای امام خمینی (ره) تهران، به منظور تقویت کتابخانه های واحدهای دانشگاهی، واحدها می توانند نسبت به خرید کتاب های موردنیاز از نمایشگاه اقدام کنند.

براساس این بخشنامه؛ خرید کتاب باید با توجه به اهداف آموزشی، نیاز کاربران و محدودیت های مالی، فضا و نیروی انسانی کتابخانه ها و استانداردهای کتابخانه های دانشگاهی، همچنین سیاست هدایت واحدهای دانشگاهی در راستای حرکت به سمت دانشگاه سبز و استفاده از کتاب های الکترونیکی انجام شود.

در این بخشنامه تاکید شده تهیه فهرست کتاب های موردنیاز هر واحد بر اساس اولویت کتابخانه واحد، با نظر کمیته های انتخاب کتاب و نیاز دانشجویان انجام شود.

بر اساس بندهای این بخشنامه؛ با توجه به اینکه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به صورت یکپارچه دارای غرفه عرضه و فروش کتاب های چاپ شده خود در نمایشگاه هستند، هر واحد دانشگاهی با خرید از این غرفه ها می توانند از تسهیلات و تخفیف های ویژه‌ برخوردار شده و نسبت به غنی‌سازی کتابخانه های خود اقدام کنند. همچنین خرید کتاب های داخلی از ناشران دانشگاهی وابسته به وزارتین نیز در اولویت است.

درخصوص خرید کتاب های لاتین با توجه به توافق انجام‌شده میان دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، واحدهای دانشگاهی می توانند از حمایت مالی 25درصد تخفیف نسبت به تهیه کتاب لاتین برخوردار شوند. متقاضیان برای ثبت‌نام با مراجعه به سایت http://tibf.ir (http://tibf.ir/fa) (سامانه ثبت‌نام و مدیریت بن سازمان ها و نهادها) اقدام کنند.

لازم به یادآوری است معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه همچون سال های گذشته نسبت به تهیه منابع لاتین و اشتراک به پایگاه های ناشران بین‌المللی اقدام می کند و واحدهای دانشگاهی نیز دسترسی به منابع یادشده را دارند. ضروری است واحدها در صورت نیاز، کمال دقت و صرفه‌جویی را در خرید کتاب های لاتین داشته باشند و نسبت به خرید و تهیه کتاب های چاپ‌شده سال های 2015 و پس از آن اقدام کنند.

اعلام سقف خرید کتاب های لاتین

براساس این بخشنامه؛ سقف خرید کتاب های لاتین برای واحدهای جامع تا 300 میلیون ریال، واحدهای بسیار بزرگ تا 200 میلیون ریال، واحدهای بزرگ و متوسط تا 100 میلیون ریال و واحدهای کوچک تا 50 میلیون ریال است.

گفتنی است مراکز آموزشی باید از طریق واحد مادر اقدام به خرید کنند.

202

کد خبر: 934659

وب گردی

وب گردی