حسن روشن: حرف های کی روش بی سر و ته است/  بازی های استقلال را تماشا نمی کنم/ سرمربی تیم ملی به مربیان ایرانی بی احترامی کرده است

پیشکسوت استقلال با اشاره به این موضوع که استقلال فصل آینده نمی تواند نتایج این فصل را تکرار کند گفت: مهم ترین دلیل پیشرفت بازیکنان بودند و شفر تنها بازیکنان را از نظر بدنی آماده تر کرد.

حسن روشن در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در رابطه با آخرین وضعیت استقلال گفت: بازی های این تیم را نگاه نمی کنم چراکه اگر بخواهم این بازی ها را تماشا کنم نمی توانم نقاط ضعف آنها را بازگو نکنم، متاسفانه تمجید های من را نمی بینند ولی با کوچکترین انتقادی کار را به شکایت می کشانند. البته من ترسی از شکایت ندارم اما وقت اضافه ای هم برای رفتن به دادگاه و رسیدگی به این مسائل را ندارم.

وی در رابطه با بازی این هفته استقلال در برابر سپاهان نیز تشریح کرد: ماندن سپاهان در لیگ برتر قطعی شده است و بازیکان این تیم تنها برای حیثیت خود و دینی که نسبت به مردم اصفهان دارند در این بازی حاضر خواهند شد و با توجه به اینکه این بازی در اصفهان برگزار می شود نمی توان استقلال را از پیش برنده دانست.

پیشکسوت استقلال در واکنش به این سوال که برانکو نیز در فصل نخست توانست نایب قهرمان شود و در فصل بعد قهرمان لیگ برتر شد و آیا می توان از شفر نیز چنین انتظاری داشت خاطرنشان کرد: شرایط شفر برای فصل آینده را نمی توان با این فصل مقایسه کرد، چراکه قرارداد این فصل شفر به نحوی تنظیم شده بود که او باید حتما سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب می کرد اما برای سال آینده دیگر شفر نمی تواند با این استمرار به کارش ادامه دهد.

روشن ادامه داد: برای این فصل با توجه به اینکه استقلال در انتهای جدول رده بندی قرار داشت اگر شفر استقلال را دهم هم می کرد بازهم شرایط بهتری را به وجود آورده بود؛ البته در تاثیرگذاری او شکی نیست اما بخش اعظم این پیشرفت مربوط به بازیکنان خوب استقلال است و آنها می دانستند زمانیکه جزو تیم های بالانشین جدول رده بندی باشند می توانند قراردادهای میلیاردی ببندند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا استقلال هنوز موفق به تمدید قرارداد با شفر نشده است هم تشریح کرد: به این دلیل که نمی توانند تمدید کنند این مسائلی است که دست دلال ها است و تا آنها نخواهند قرارداد شفر و استقلال تمدید نخواهد شد؛ آرزوی من موفقیت استقلال است چراکه در آن صورت زمانیکه مردم را در خیابان می بینم نیز راحت تر خواهم بود اما به شما قول می دهم استقلال نمی تواند برای فصل آینده نتایج این فصل را بگیرد.

پیشکسوت استقلال ادامه داد: این مشکل برای پرسپولیس نیز به وجود آمد و زمانیکه از دو ماه قبل قهرمانی آنها مسجل شد شرایط تغییر کرد و گرشاسبی برای بستن قرارداد با بازیکنان با درخواست های یک میلیارد و دو میلیاردی آنها روبرو شد، نکته ای که پیش بینی نکرده بود و امروز به همین دلیل به مشکل برخورده است.

روشن با اشاره به این موضوع که در ابتدا تلاش بازیکنان و در بخش بعدی تجربه شفر و بالا بردن قدرت بدنی بازیکنان استقلال موفقیت این تیم را حادث شد افزود: وقتی تیم از نظر بدنی آماده باشد و شاهد مصدومیت بازیکنان نباشیم ثبات به تیم می آید و بردن به عادت تیم تبدیل می شود زمانیکه تیم موفق به کسب پیروزی می شود شرایط روحی و روانی نیز بهبود خواهد یافت، نکته ای که در ابتدای فصل به دلیل اشتباهی که منصوریان در به کارگیری مک در موت به عنوان بدنساز تیم کرد رخ نداد البته آمدن مک درموت نیز به توصیه کی روش رخ داد و ضربه بزرگی را بر پیکره استقلال وارد کرد و مصدومان زیادی روی دست استقلال انداخت.

وی ادامه داد: شفر در اروپا یک مربی بازنشسته محسوب می شود و این آخرین قرارداد شفر خواهد بود؛ همیشه خواستار موفقیت استقلال و حتی پرسپولیس هستم چراکه خوب بودن این دو تیم موجب قوی تر شدن تیم ملی می شود و آنزمان دیگر شاهد این نخواهیم بود که مثلا کی روش سطح فوتبال کشورمان را پایین بداند.

پیشکسوت استقلال در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا صحبت های کی روش را در این رابطه قبول دارد یا خیر نیز گفت: به هیچ عنوان چنین مساله ای را قبول ندارم حرف های سرمربی تیم ملی بی سر و ته است؛ مهاجرانی نیز جواب او را با این حرف که الگوی فوتبال ایران، عربستان نیست داد و این به نوعی بی احترامی به سرمربیان ایرانی است که کی روش حتی یکبار هم با آنها جلسه ای نگذاشته است.

وی ادامه داد: امثال پورعلی گنجی نیز توسط همین مربیان ایرانی پرورش پیدا کردند و به خارج از ایران رفتند؛ حتی اگر با کی روش در دنیا اول هم شویم پس از رفتنش باید همه چیز را از صفر شروع کنیم چراکه هیچ مربی ایرانی کنار دست او نیست که بتواند از تجربیاتکی روش استفاده کند. اوفارل هم مربی بزرگی بود اما قراردادش به نوعی بسته شده بود که او باید از مربیان ایرانی نیز در کادر فنی خود استفاده می کرد و بلافاصله پس از رفتن او نیز مهاجرانی که دستیار او محسوب می شد هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت و شاهد موفقیت های تیم ملی با او بودیم.

خبرنگار: نوید خشخو

606/600

کد خبر: 934696

وب گردی

وب گردی