محمود حکیمی: بهتر بود شعار نمایشگاه آری به کتاب خواندن بود

نویسنده کتاب «رودخانه خروشان عشق» ، گفت: با توجه به کاهش تیراژ کتاب ها در سالهای اخیر، نمایشگاه کتاب در علاقمندی افراد به کتاب خواندن موثر بوده است.

محمود حکیمی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره تازه ترین اثرش در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: کتابی با عنوان «تعلیم و تربیت در خانه و مدرسه» از سوی انتشارات منادی تربیت برای این دوره از نمایشگاه کتاب از من منتشر شده که یکی از آثارم در مورد تعلیم کودکان و وظایف پدرو مادر در خانه است.

وی با تاکید بر اینکه معلمان دوره ابتدایی، به نوعی پدر و مادر کودک هستند افزود: در این کتاب شیوه های تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش صحیح در مدارس بیان شده است و با توجه به اینکه از سال 1345 تا سال 1377 معلم بوه ام و همزمان بر تدریس، به تالیف و ترجمه مشغول بودم.

نویسنده کتاب «رودخانه خروشان عشق» درباره فواید برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار کرد: نمایشگاه کتاب در علاقمندی افراد به کتاب خواندن بخصوص در سالهای اخیر تاثیرگذار بوده است البته با توجه به پایین آمدن تیراژ کتاب، نمایشگاه کتاب در تشویق مردم به خرید کتاب و مطالعه موثر هستند.

وی درباره نقش تبلیغات در تاثیرگذاری کتاب اظهار کرد: تبلیغات درباره نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی بخصوص از سوی رسانه های عمومی در جذب مردم بسیار اهمیت دارد.

نویسنده کتاب «در مدرسه مولانا، سیری در مثنوی معنوی» درباره محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: تغییر نمایشگاه کتاب تهران از شهرآفتاب به مصلی در جهت مثبتی بود زیرا مصلی از نظر فاصله مکانی و دسترسی برای بازدید کنندگان با وجود ایراداتی که دارد،بهتر است.

حکیمی اضافه کرد: شهر آفتاب با توجه به وسعتی و امکاناتی که داشت، به دلیل فاصله زیادی که از شهر داشت، بسیاری از افراد به دلیل دوری مسافت، از آمدن به به نمایشگاه کتاب منصرف می شدند. البته بهتر است برای نمایشگاه کتاب جای ثابتی در نظر گرفته شود.

وی در مورد شعار سی امین دوره نمایشگاه کتاب با عنوان «نه به کتاب نخواندن» اظهار کرد: چندان این شعار را نپسندیدیم و بهتر بود به جای این عبارت گفته می شد «آری به کتاب خواندن».

502

کد خبر: 934744

وب گردی

وب گردی