استفاده از دانشگاهیان در صنایع استان سمنان باید تقویت شود

معاون استاندار سمنان بابیان اینکه همگرایی علم و صنعت توسعه و تحول را در جامعه به دنبال دارد، گفت: استفاده از نخبگان در صنایع استان تقویت شود.

به گزارش ایسکانیوز، سعید ناجی بعدازظهر سه‌شنبه در بیست و ششمین همایش بین‌المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران به میزبانی تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان بابیان اینکه پیوند هرچه بیشتر علم و صنعت می‌تواند تحقق شعار سال را عملیاتی کند، ابراز داشت: مهندسان امروز قطعاً نقش مؤثری در مسیر تحولات جامعه ایفا خواهند کرد بنابراین استفاده از تجربیات قشر فرهیخته و دانشگاهی می‌تواند ما را به دروازه‌های پیشرفت و عدم وابستگی به بیگانگان نزدیک‌تر کند.

وی بابیان اینکه بدون توجه به مبانی علم، دانش و پژوهش تداوم حیات بشر با مخاطرات جدی مواجه خواهد شد، افزود: تحولات دنیای فناوری اطلاعات امروز با روش‌های سنتی گذشته همسو نیست و باید با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان توسعه و تحول را در جامعه رقم بزنیم که در این راستا استفاده از دانشگاهیان در صنایع استان سمنان باید تقویت شود.

معاون استاندار سمنان بابیان اینکه ظرفیت‌های مطلوبی برای سرمایه گذاری در استان وجود دارد، ابراز داشت: یکی از ظرفیت‌های خوب موجود، دانشگاه‌ها است که کارآفرین کردن آن‌ها و سوق دادن دانشجویان به‌سوی مهارت‌آموزی می‌تواند به ایجاد اشتغال کمک کند و از سوی دیگر در به‌روز کردن صنایع مؤثر باشد.

ناجی در ادامه تصریح کرد: امروز مهندسان باید با آینده‌نگری و کسب مهارت در راستای اعتلا و پیشرفت جامعه گام بردارند که برگزاری نظیر این همایش‌ها ضمن آشنا شدن بادانش و فنون جدید می‌تواند با پیوند علم و صنعت زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی فراهم کند.

همایش بین‌المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران از روز سه‌شنبه در سمنان آغاز و تا ششم اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

900/900

کد خبر: 934789

وب گردی

وب گردی